Re: Dyski MAXTOR vs GA-7VAX (d?ugie)

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 00:00:16 MET DST

Lech <leszek-z_at_cad.pl> wrote:
> Odda?em go do serwisu gdzie nie stwierdzono ?adnych usterek (jednak "na
> wszelki wypadek" sformatowano go z niskiego poziomu :-) ). Po tej operacji
> pad?, pojawi?y si? "bad sektory. Wymieniono mi go na Maxtora 80 GB ATA 133
> (6Y080L0).

Dysku *nie* formatuje sie niskopoziomowo, w wiekszosci przypadkow to oznacza
koniec dla tego urzadzenia.

> Praktycznie od uruchomienia pojawi? si? ten sam problem co przy poprzednim
> dysku (tylko temp. utrzymuje si? w normie ~30?C). Wykluczy?em uszkodzenia
[ciach]

To bardzo malo prawdopodobne ze dostalbys 2 wadliwe dyski pod rzad. Sprawdz
kable i polaczenia i zasilanie dysku (na wszelki wypadek). Byc moze to wina
systemu operacyjnego ze dysk tak pracuje, uruchom np. Knoppixa (linux) z
plyty CD, uruchom pare programow ktore obciazaja dysk (przeszukiwanie) i
zobacz czy sytuacja sie powtarza - jesli tak to znaczy ze jest to ewidentnie
wina sprzetu.
Moj dysk mial najwiecej 47 stopni, pracuje bez zarzutu (Maxtor 40GB 5400).

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku