A co się stanie, gdy wsadzę tu palec?

Autor: Mariusz Jędrzejec [mr.] (mjedrz_at_polbox.com.USUN.TO)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 22:49:37 MET DST

Bo wiadomo, że jak czegoś nie wolno, a bardzo się chce - to wolno.

Witam

    Producenci zastraszeni widmem procesów sądowych wszędzie już grożą
strasznymi konsekwencjami za zaglądanie do sprzętu ich produkcji (napis na
plastikowej torebce: "Używać wyłącznie zgodnie z przeznaczeniem. Nie
zakładać na głowę") - prowadzi to tylko do odwrotnej sytuacji, bo już nie
wiadomo czego się bać i gdyby słuchać się wszystkiego, to ze zmianą baterii
trzeba by już latać do serwisu. Tymczasem:
    a). jesteśmy na to za biedni.
    b). nieużywanie mózgu odmóżdża (walory edukacyjno-poznawcze, a jeszcze
jaka satysfakcja, gdy się zrobi coś samemu! [np. w końcu założy tę torebkę
na głowę i wytrzyma z 5 minut - lata temu w podstawówce znałem gościa,
który nie przepuszczał takich okazji!]. :))))

    Chciałbym zatem zapytać fachowców jakie faktycznie niebezpieczeństwa
czyhają na komputerowych majsterkowiczów (i czego się trzymać, by uniknąć
ryzyka :) - oczywiście mam na myśli wyłącznie sytuację, gdy sprzęt jest
fizycznie odłączony od sieci (BTW: wszystkim odradzam ufanie jakimkolwiek
wyłącznikom - sprzęt powinien być odłączony na zicher).
    Sam już się sporo nagrzebałem w sprzęcie, jak do tej pory żadnych
przykrych niespodzianek, a to rozzuchwala i coraz trudniej powstrzymać się
przed odejściem od normalnej w takiej sytuacji (nad)ostrożności absolutnej
bezdotykowości wątpliwych elementów i przed eksperymentami. ;-)

    Chyba największy obszar niepewności stanowi monitor i zasilacz:

        Monitor - jakieś przetworniki wysokiego napięcia? Kondensatory
to trzymające?
        Zasilacz - sam nie wiem, ostrzeżenia straszne, tymczasem zasilacze
noname AT z jakimi miałem do czynienia subtelnością przypominały budowę
cepa.

    Coś jeszcze? Bo "ryzyko porażenia laserem" na napędach optycznych
dotyczy chyba tylko sprzętu pod napięciem?

    Pytam, bo jestem pewien, że niejednemu się przyda - naczytają sie
chłopaki tekstów o różnych cudach i dziwkach, a potem ich korci samemu
spróbować.

pozdrawiam

/-/

Mariusz [mr.]

mjedrz#polbox:com

CETERUM CENSEO COMMUNIS IMPERIUM IN POLONIA ESSE DELENDUM.