Re: Dyski twarde - problem z prawidlowym rozpoznaniem?

Autor: Michal Kawecki (k_at_o2.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 22:59:34 MET DST

Janusz <jb23_at_alpha.net.pl.nospam.pl> wrote:
> [...]
>
> BIOS wykrywa dysk poprawnie, jako 40GB, w trybie LBA oczywiscie.
> I pod DOSem i pod Windowsem dysk jest poprawnie obslugiwany.
> Uruchamiajac Ranish'a u gory w okienku jest podsumowanie takie,
> pojemnosc dysk,
> ilosc cylindrow i sektorow chyba.
> I tutaj Ranish wyswietla ze dysk ma tylko 8GB :(
> Natomiast zakladajac partycje widzi juz wszystko i za pomoca niego da
> sie normalnie
> spartycjonowac dysk, przy czym po zapisaniu zmian sam Ranish
> twierdzi, ze sa rozbieznosci
> w tablicy partycji i te bledne (wszystkie) zaznacza na czerwono.

Toż to staroć z 2001 roku ;-).

To było żartem... podeślij mi z ciekawości zrzut informacji o partycjach
na priva. Użyj PartInfo ftp://terabyteunlimited.com/PARTINFO.ZIP.

[...]
> A przede wszystkim nie mam pojecia jak to sie dzieje ze tak sie
> wyswietla,

Ranish porównuje informacje z tabeli partycji z informacjami zapisanymi
w bootsektorze analizowanej partycji. Gdzieś musi zachodzić rozbieżność.
Użyj może nowszej wersji do założenia partycji...

Ja o nim nic nie wiem ;-).

--
M.
/odpowiadając zmień k na kkwinto/