Re: NTG ATARI

Autor: towarzysz Vader (vader_at_rzeszow.wywalto.net)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 16:18:28 MET DST

WuWu wrote:
> Jezeli chcesz wgrac gre z magnetofonu musisz przytrzymac 2 klawisze w
> momencie wlaczenia komputera(lub w momencie nacisniecia RESET), az pojawi
> sie sygnal w glosnikach. To sa takie 2 klawisze (one nie sa obok siebie -
> sa przedzielone jakims innym. Pierwszy jest pod RESET, a drugi 4. od
> gory). Wlaczasz wtedy magnetofon i naciskasz ANY KEY (oprocz RESET;)

Gdzieś dzwonili tylko gdzie. Jak dziś pamiętam jak to było, Atari 800XL
z magnetem to był mój pierwszy sprzęcior. Osiemsetka faktycznie miała
klawisze funkcyjne z boku, pionowo ułożone. Modele XE miały je nad
klawiaturą poziomo. A kolejno były to: RESET, OPTION, SELECT, START,
HELP. :-)

Więc podsumujmy:

- jeśli włączysz Atarynkę bez niczego - wystartuje ci w lini poleceń
interpretera Atari BASIC
- jeśli przzy włączeniu będziesz trzymał klawisz Start, będzie to
włączenie trybu czytania z magnetofonu bez wyłączenia BASICa (większość
gierek i programów tak nie pójdzie)
- w czasie włączenia tzymasz START i OPTION, wywala BASIC i czeka na
ładowanie z taśmy. W tym i powyższym przypadku uruchomienie silnika
magnetofonu, jeśli był dedykowany, nastąpi po naduszeniu klawisza Return
albo innego dowolnego z pewnymi ograniczeniami (Tak, Atari nie miało
Entera tylko Return :-) )
- w czasie włączenia trzymasz sam OPTION, wchodzi w tryb Self Test -
czyli procedury samotestującej

Powyższe troszkę się zmienia, jeśli masz stację dysków...

Pamięta ktoś melodyjkę jaka była wygrywana w trakcie testu układów
dźwiękowych? Mo do dziś chodzi po głowie. :-)

--
towarzysz Vader - vader_at_rzeszow.wywalto.net
         http://www.rzeszow.net/