Re: czy ktoś zna się może na tabletach ?

Autor: macminer (macminer-junkout_at_polbox.com)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 16:38:22 MET DST

kowalski wrote:
> bo właśnie bawię się pantagramem xl i ku memu zdziwieniu narysowanie prostej
> skośnej linii jest niemożliwe gdy jadę bezpośrednio po tablecie (wychodzą
> schody), dopiero gdy podłożę sobie jakieś 0.5 cm kartek to wszystko jest ok.
> czy to jest normalne ? czy może mi bubla wcisneli ?

1. Tablety to się kupuje Wacoma. Pentagramy do prawdziwych tabletów mają
się tak mniej więcej jak maluch do auta. Odradzam również Trusty itp.
wynalazki.

2. Nie piszesz w jakim programie. Niektóre programy (np. Photoshop, PSP,
  Photopaint) mają zaszyte w opcjach różne ustawienia tabletu (np.
wygładzanie, przełożenie nacisk-barwa/grubość/przezroczystość). Poza tym
w niektórych wersjach driverów do samego tabletu są także możliwości
przestawienia czułości / wygładzania / twardości - sprawdź czy
przypadkiem to nie pomoże.

3. Nie wydaje mi się, żeby to był akurat Twój problem, ale przy
słabszych procesorach niektóre programy (zwłaszcza Adobe) zwyczajnie nie
wyrabiają z przetworzeniem całej informacji przychodzącej z tabletu. To
również daje efekt schodów. Lekarstwem (poza szybszym procesorem) jest
wolniejsze ruszanie piórkiem oraz (podobno) zmiana opcji czułości w
samym programie.

--
macminer