Re: LCD - PVA vs. MVA

Autor: Dybot (roz_NoSpAm__at_widzew.net)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 14:07:42 MET DST

> Ma ktos jakies realne dane, czym tak naprawde owo PVA Samsunga
> jest? Ma ktos monitor Belinea 101751 lub 101750 (roznice wylacznie
> w kolorze obudowy) i moglby opisac, co jest on wart?

danych to nie mam ale z tego co wiem to PVA (premium VA) jest ulepszona
matryca MVA. Czyli charakteryzuje sie lepszym kontrastem, lepsza jasnoscia
oraz lepszymi katami widzenia. Ponad to, z tego co sie orientuje, jezeli nie
ma na niej bad pixeli to juz nie bedzie in future. Co do 25ms to jest chyba
gorna granica dla tych matryc (czasmi na szybkich grach widac smugi). Nizsze
czasy oferuja juz tylko TN+.

Jednak to tylko w teorii, a w praktyce zastanawia mnie fakt ze ta seria '5x'
jest tansza niz wczesniejsza '4x' , ale moze to przez te dodatkowe 0,4 cala
wiecej we wczesniejszej serii.

wybor jest trudny a koszty duze.
w dodatku ostatnio mocno atakuja sympatycy CRT ktorzy uwazaja ze ta cala
dbalosc o oczy w monitorach LCD to zagrywka marketingowa, ze b.dobry CRT (za
o wiele nizsze pieniadze) potrafi sie rownie dobrze sprawowac w tej
kategorii.
Fakt, ze jednym wystarcza swietny crt a inni nie dzialajac na takim chwala
swoj nowy lcd, sprawia ze trudno to ocenic i ze wszelkie ocene sa za bardzo
subiektywne. Oprocz tego produecenci nie umieja (nie chca sami) rzetelnie
podac danych o swoich produktach i czesto staraja sie oszukac klienta na
kazdym polu.

Moze ci nie pomoglem ale moge tez sie mylic.
IMHO jezeli siedzisz przy kompie do 8h dziennie to hcyba jeszcze w tym roku
i kolejnym bardzo dobry CRt bedzie lepszym wyjsciem. (ja te pol roku temu
napaplilem sie na lcd juz prawie kupowalem crt a dzis chyba znowu zmieniam
zdanie).

pzdr.