Re: Wentylatory 8x8 @ 5v i 7v.

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Mon 29 Sep 2003 - 18:55:39 MET DST

> Mam aktualnie w kompie 5 wentyli puszczonych na 5v,
> podpietych wtyczkami molex do zasilacza. Zamienilem w nich
> piny 12v i 5v miejscami i tak sie zastanawiam czy trzeba
> zamienic tez masy, czy mozna zostawic jak jest?

masy ida z tego samego wyprowadzenia wiec nie ma znaczenia jak je poukladasz
... bedzie to samo.

> Zastanawia mnie tez czy podlaczenie wentylatora na 7v
> (5v zamiast masy) jest bezpieczne dla zasilacza?
> Dwa z moich wentyli kreca sie na 5v strasznie wolno
> i przydaloby sie przelozyc je na 7v...

jezeli nie bedziesz przesadzal z obciazeniem to podlaczenie wentyla do
wyprowadzen: +12V i +5V nie zaszkodzi zasilaczowi ... bez problemu mozesz
tam podpiac nawet kilka wentylatorow (zakladajac ze to standardowe
pobierajace kolo 0.13A)