Re: Wentylatory 8x8 @ 5v i 7v.

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 14:15:12 MET DST

Użytkownik ".Peeter" napisał:

> tak sie zastanawiam czy trzeba zamienic
> tez masy, czy mozna zostawic jak jest?

Nie ma to znaczenia.

> Zastanawia mnie tez czy podlaczenie wentylatora
> na 7v (5v zamiast masy) jest bezpieczne dla zasilacza?

Niektórzy stosują takie tricki (ja też miałem przez jakiś czas), ale nie
jest to najlepszy pomysł. Jeżeli nastąpi jakaś awaria wentyla, to może szlag
trafić wszystkie urządzenia zasilane z linii 5V.

> Dwa z moich wentyli kreca sie na 5v strasznie wolno
> i przydaloby sie przelozyc je na 7v...

To pomyśl o spowolnieniu ich w inny sposób, np. wlutowaniu w linię 12V
rezystorów, diod zenera, potencjometrów, itp. Pomysłów jest wiele.

Zobacz tutaj:
http://www.bit-tech.net/article/56/
http://www.bit-tech.net/article/52/
http://www.bit-tech.net/article/51/

Poszukaj też w archiwum - było wiele postów na ten temat - na pewno
znajdziesz jakieś proste i tanie rozwiązanie.

--
Pozdrawiam,
Sniper