Baterie w notebookach - ich "oszczedzanie"...

Autor: Yankee (pjank_at_home.BEZ-TEGO.pl)
Data: Sun 28 Sep 2003 - 14:10:42 MET DST

Witam,

Trochę może głupie pytanie w temacie, ale już wyjaśniam
o co chodzi...
Ostatnio człowiek w sklepie, do którego raczej dotąd miałem
zaufanie, przy okazji zakupu nowej baterii powiedział, że:
 "gdy pracujemy na notebooku podłączonym do sieci, to
 baterie lepiej z niego wtedy wyjąć bo tak się ona niszczy"
To mi się wydało kompletną bzdurą, no ale przecież może
czegoś nie wiem. Dlatego Was tutaj pytam. Dodam, że chodzi
tu o baterię Li-Ion, a notebook to Compaq Evo600c.

W archiwum grupy znalazłem coś takiego:
http://google.pl/groups?selm=atvaug%247vi%241%40news.tpi.pl
Ale komu tam wierzyć i jak to się ma ogólnie do notebooków
(pomijając już tamtą jąkąś walniętą serię IBM) ?

Czy na prawdę wyjmowanie baterii z komputera, gdy pracujemy
w domu podłączeni do gniazdka ma jakikolwiek sens ?
Bo widzę tutaj już jeden minus takiego rozwiązania - przy
awarii prądu albo choćby przypadkowym odłączeniu kabelka,
komputer się wyłącza a tak by się przełączył na baterię.

--
Yankee