Re: Co zabi³o moje 3xSEAGATE BIV?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 13:11:04 MET DST

> Chyba te¿ tak zrobie - zamienie na inn± firmê. Hmmm nie orientujecie
> sie czy seagaty sata te¿ sie tak grzej±?

co prawda za duzo nie widzialem tych pod SATA, ale temperatury sa podobne do
barracudy 7200.7 pod ATA100.

> Dokona³em nowego odkrycia zwi±zanego z Codegenem:
> Zapu¶ci³em q3 demo po czym wyszed³em, i obejrza³em wyjresy napiêæ w
> speedfanie. generalnie wszystkie skaka³y (nawet 1.76 zmieni³ sie na
> 1.77) a 12v najbardziej. skaka³o w zakresie 12.6v - 12.78 ! Jestem
> oburzony.....;)

no to masz odpowiedz ... napiecie poszlo poza norme ...

> Chyba poszukam zasilacza - ten chieftec 'dwa wiatraki' wydaje sie
> ciekawym rozwi±zaniem...musze tylko sprawdziæ czy one s± fabrycznie
> puszczone na 5v bo nie zamierzam grzebaæ w nim przy tym co mi sie tu
> dzieje a chcê ciszy . pozatym, kupie sobie radiatorki na hd (tylko czy
> fakt, i¿ nie bêdzie on przykrêcony do budy te¿ bêdzie dla niego
> niszcz±cy?)

Nie sprawdzalem co prawda napiec w swoim chieftec'u, ale obroty wentylatora
to 1700-1800obr/min. Jakby tak porownac do wentylatora, ze zwyklego
zasilacza, puszczonego na 7V to halas jest ciut mniejszy w chieftec'u.
Ogolnie do przyjecia. Poznizej tej granicy zaczniesz slyszec rozne inne
dzwieki, ktore wczesniej byly zagluszone.

> aha i jeszcze jedno, ten ostatni dysk, który umar³, le¿a³ sobie na
> zewn±trz obudowy wiêc mia³ chyba najwiêksze szanse prze¿ycia, a mimo
> to....wiêc to chyba bêdzie codegenik skur.... z³y-niedobry.

tzn. nie byl do niczego przykrecony ??? bo jezeli tak to nie dziw sie, ze
sie przegrzal ...

BTW czy mozesz wejsc do speedfan'a i podac obecna (value) i maksymalna
(worst) wartosc temperatury dysku ??? Znajdziesz to w zakladce S.M.A.R.T.
(wybierasz z listy swoj dysk i patrzysz co jest w linii "Temperature").