Re: Opornik

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 08:50:47 MET DST

perszing <mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl> wrote:

> Aaaa zapomnialem dodac, chodzi mi o to zeby nie popsuc pomiaru obrotow
> (wentyl na procesorze). Wydaje mi sie ze powinno sie wlutowac w kabelek pod
> 12V ale nie jestem pewny.

Tego nie da sie "popsuc rezystorem", pomiar obrotow to zliczanie impulsow,
przez dodanie rezystora mozna obnizyc napiecie tych impulsow ale ich
czestotliwosc sie nie zmieni. Mozna sprobowac z kondensatorem, ale wyniki sa
raczej nieprzewidywalne. Porzadnie to najprostrzy licznik na jakims CMOSie
4518 na pajaku.
Ale skoro ktos powiedzial ze z rezystorem dziala... zacznij od 1kOhma, to w
miare bezpieczna wartosc.

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku