Re: Zalman FanMate1 - elementy składowe

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Mon 01 Sep 2003 - 17:28:55 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bino4m$fs2$1_at_news.onet.pl...

> Właśnie przestudiowałem dokładnie to, co pisze o Noise Killerze jego
twórca.
> Wszystko pięknie, ładnie, tylko... widzę 2 drobne wady:
>
> - Prąd pobierany przez wentylator: max. 300mA;
> - Moc dołączanego wentylatora: max. 2,6W/12V;
>
> Trochę małe te ograniczenia. W dodatku trochę gryzą się ze sobą, bo 300mA
> przy 12 V daje 3,6W (ale mniejsza o to).
>
> Problem, który mnie martwi: co będzie z takim wentylem 12 cm, który
> potrzebuje prawie 500mA? Z pewnością odpali, tylko zbyt szybko chyba nie
> pociągnie :( O ile będzie zapewniał dobre chłodzenie przy niskim napięciu,
> [...]

   Oto odpowiedz konstruktora NK:

Witam!
Moze na poczatek przedstawie sie - nazywam sie Bartlomiej Okonski. Jestem
konstruktorem, wynalazca i producentem Noise Killera.
Zastrzezenia Pana chce wyjasnic:

Prad pobierany moze wynosic przy maksymalnych obrotach nawet 1A - tranzystor
zastosowany pozwala na to! Mój opis w dokumentacji technicznej jest grubo
mniejszy niz mozliwosci urzadzenia ze wzgledu na niezawodnosc! Jak ktos
zobaczy napis 1A to jest gotów spróbowac czy i 1,5A nie wytrzyma to
urzadzenie!
To samo dotyczy mocy maksymalnej dolaczanego wentylatora - teoretycznie 12W
wentylator tez moze pracowac!
Prosze zauwazyc, ze maksymalna moc na tanzystorze wydziela sie przy
najnizszych obrotach (bo jest najwiekszy spadek napiecia ale przeciez wtedy
wentylator nie pobiera pradu znamionowego tylko duzo mniejszy!).
Jest jeszcze kwestia rozsadku i ceny urzadzenia. 99% sprzedawanych w
komputerach wentylatorów ma moc ponizej 3W. Moge wyprodukowac "mocniejsza" i
przez to drozsza wersje Noise Killera ale po co i kto to kupi?
Kazdy kto kupil Noise Killera wie, ze tam jest numer telefonu do mnie i
mozna indywidualnie za kilka zlotych drozej zamówic "wzmocnionego" Noise
Killera.
To chyba wyjasnia Pana watpliwosci?
Prosze jeszcze obejrzec kilka zalaczników!
Pozdrawiam!
       Bartlomiej Okonski

--
Wojtek