Re: Zalman FanMate1 - elementy składowe

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 01 Sep 2003 - 10:33:55 MET DST

Użytkownik "benek" napisał:

> moze to tez cos pomoze
> http://koreamod.com/tech/27_zalman/fanmate1.gif
> http://koreamod.com/tech/27_zalman/4.jpg

Heh, fajnie zrobione, wersja "idiotoodporna". Przyda się wygląd płytki -
uprości mi to moje boje :)

> IMO bez sensu az 6 obwodow przeciez ten LM317T wytrzymuje 1.5A wiec
> spokojnie da rade 2 silnym wentylatorom ...

Tak, ale każdy z nich ma mieć 3-pozycyjny przełącznik (12 V / off /
regulacja) + diodę sygnalizującą stopniem swojej jasności wartość podawanego
na wyjściu napięcia. Teoretycznie jest możliwość obsłużenia tego przy pomocy
2 razy mniejszego zestawu, ale stopnień skomplikowania płytki (ew.
kabelkologia) robi się mocno nieprzejrzysta. A tak: wszystko niezależne,
lepsza kontrola, itp.

Na dodatek, po obejrzeniu Noise Killera kompletnie zmieniła mi się
koncepcja. W główce zaświtały mi potencjometry służące do ustawiania
minimalnej temp. przy której mają startować wentyle (tak jak w NK).
Niestety - projekt robi się dość skomplikowany (jak dla mnie) i pewnie
ostatecznie poprzestanę na pierwszym modelu.

Tak w ogóle, dzięki serdeczne za ciekawe linki.

--
Pozdrawiam,
Sniper