Re: Skaner Plustek na USB

Autor: Marsjanin (08.2003.usenet_at_marsjanin.tk)
Data: Sun 24 Aug 2003 - 18:22:15 MET DST

        Witam Grupę, witam Ciebie, Marcin Frankowski! :-)
        Piszesz elaborat na 45 linii, a starczyłoby:

> Magia? ;-) Nie wiem, wpisałem typ płyty i słówko bios, i znalazło się
> prawie na samej górze, na pewno wśród pierwszych 10 trafień.

No tak, cóż, ja oczywiście ograniczyłem się wstępnie do strony
producenta. :-/ No ale nic to, w każdym razie dzięki...

> Natomiast
> nic nie wiem, na co ten nowy BIOS pomaga (może w zipie będzie
> readme.txt z wyszczególnionymi poprawkami).

Niestety, nie ma. Jest natomiast:

AF771.EXE >28k, exek, Award Flasher;
5ATX2_23.BIN >131k, archiwum LZH (?) (sprawne, nie tylko zbieżność
| nagłówka);
+-> original.tmp >131k, w podglądze widać m. in. teksty BIOSu).

Jak to ugryźć? Wolałbym się upewnić... To LZH mnie dziwi. Czy BIOSy są
pakowane LZH już w kości? Chciałbym sprawdzić wersję BIOSu, zanim
wgram go do kości... No i fakt, readmek by sie przydał. Poza tym, ta
nazwa - "original", i do tego - ".tmp" - wskazuje na oryginalny BIOS,
jego kopię zapasową. A gdzie nowy? ;-) Czyżby niechciejstwo autorów, a
może "original.tmp" jest wymagane przez program flashujący?

> A czytałem, nie wiem czemu, ale zupełnie nie wpadło mi do głowy, że
> możesz użyć niefirmowego śledzia - byłem pewien, że śledź przyszedł z
> płytą.

No, płytę miałem z drugiej ręki; możliwe, że śledzia gdzieś wcięło;
możliwe też, że go wcale nie było. BTW pisałem "śledź", a de facto
było to gniazdko z przodu obudowy, ale to IMHO nieistotne.

> Następna rzecz do zapamiętania, w czym może być problem ;-) A
> instrukcja rzeczywiście jest do kitu, bo nie ma w niej rozpiski, jaki
> sygnał masz na której szpilce złącza.

Heh, raczej nie ma napisane, gdzie szukać której szpilki. :->

--
-- Pozdrawiam -- Marsjanin --        Od kiedy ludziom udało
-- Cierpliwości, zdjęcia z --        się oskubać wieczność,