Re: Skaner Plustek na USB

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Sun 24 Aug 2003 - 19:17:07 MET DST

Osoba podpisana jako Marsjanin <08.2003.usenet_at_marsjanin.tk> w artykule
<news:ronhkv8aqk7jg17ijek35ptpnsgpkb5mna_at_usenet.marsjanin.tk> pisze:
> Witam Grupę, witam Ciebie, Marcin Frankowski! :-)
> Piszesz elaborat na 45 linii, a starczyłoby:
>
> Niestety, nie ma. Jest natomiast:
>
> AF771.EXE >28k, exek, Award Flasher;
> 5ATX2_23.BIN >131k, archiwum LZH (?) (sprawne, nie tylko zbieżność
> +-> original.tmp >131k, w podglądze widać m. in. teksty BIOSu).
>
> Jak to ugryźć? Wolałbym się upewnić... To LZH mnie dziwi. Czy BIOSy są
> pakowane LZH już w kości? Chciałbym sprawdzić wersję BIOSu, zanim
> wgram go do kości... No i fakt, readmek by sie przydał. Poza tym, ta
> nazwa - "original", i do tego - ".tmp" - wskazuje na oryginalny BIOS,
> [...]

Błąd. To *.bin to właśnie jest BIOS, a nazwa pliku wskazuje model płyty i
numer wersji Bios. Jak na to wskazuje angielska nazwa, jest to Bios
modularny. A moduły są różne, głównym z nich jest właśnie ów
"original.tmp" spakowany LZH. Inny znany moduł to BootBlock.
Dlaczego moduły mogą być spakowane - to oczywiste - zajmują nawet dwa razy
mniej miejsca.
Dlaczego kompresja LZH? Z co najmniej trzech powodów:
- algorytm i kod kompresji i dekompresji zupełnie darmowy;
- minimalna wielkość kodu do dekompresji (bodajże 2 KB!);
- bardzo szybka dekompresja (szybsza od pkuznipa!).

Na koniec - jak to działa? Można program uruchomić w trybie interaktywnym,
a można też zapytać AF771 /?
I co wtedy widzimy (mam pod ręką akurat wersję 7.7, a nie 7.71):

 Awdflash 7.7 (C)Award Software 2000 All Rights Reserved

 Usage: AWDFLASH [FileName1] [FileName2] [/<sw>[/<sw>...]]
      FileName1 : New BIOS Name For Flash Programming
      FileName2 : BIOS File For Backing-up the Original BIOS
  <Swtches>
    ?: Show Help Messages
   py: Program Flash Memory pn: No Flash Programming
   sy: Backup Original BIOS To Disk File sn: No Original BIOS Backup
   Sb: Skip BootBlock programming sd: Save DMI data to file
   cp: Clear PnP(ESCD) Data After Programming
   cd: Clear DMI Data After Programming
   cc: Clear CMOS Data After Programming
    R: RESET System After Programming cks: Show update Binfile checksum
 Tiny: Occupy lesser memory
    E: Return to DOS When Programming is done
    F: Use Flash Routines in Original BIOS For Flash Programming
   LD: Destroy CMOS Checksum And No System Halt For First Reboot
       After Programming
 cksXXXX: Compare Binfile CheckSum with XXXX

 Example: AWDFLASH 2a59i000.bin /py/sn/cd/cp/cks2635

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl  (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html