Re: Kilka webkamer do monitoringu

Autor: Andrzej Symonowicz (asymon_at_tempac.okwf.fuw.edu.pl)
Data: Wed 20 Aug 2003 - 14:42:06 MET DST

Witam!
Mam troche inny problem:

Chce podlaczyc kamere (kilka kamer) usb na dlugim kablu, tzn. >30m, a
sztukowanie
kabla usb po 5m niezbyt mi pasuje. Czy istnieja konwertery USB do RJ-45 (ew.
BNC)
i odwrotnie? Jesli tak, to gdzie (Warszawa, internet) moge tego szukac?
Nie wiem, czy moge stosowac konwertery sieciowe (zakladam, ze nie za bardzo,
a tylko takie jak dotad znalazlem i tylko w jedna strone). Chodzi mi o zestaw
typu:

kamera usb -> (usb-utp) -> dluga skretka -> (utp-usb) -> komputer

Chodzi mi o jak najtansze rozwiazanie (2500 za kamere z wlasnym serwerem
sieciowym to troche za duzo). Sprzet ma dzialac pod linuxem (mam juz prosty
program
do obslugi kamer), znalazlem kamery za ok. 100zl (Logitech i Chicony), tak
wiec,
przynajmniej jesli chodzi o cene, cenowo gra jest warta swieczki.
Poza tym podejrzewam, ze do kart z www.samal.pl nie ma sterownikow pod linuxa.

z gory dziekuje za odpowiedz
Andrzej