Re: Kilka webkamer do monitoringu

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 20 Aug 2003 - 15:54:24 MET DST

> Chce podlaczyc kamere (kilka kamer) usb na dlugim kablu, tzn. >30m, a
> sztukowanie
> kabla usb po 5m niezbyt mi pasuje. Czy istnieja konwertery USB do RJ-45
(ew.
> BNC)
> i odwrotnie? Jesli tak, to gdzie (Warszawa, internet) moge tego szukac?
> Nie wiem, czy moge stosowac konwertery sieciowe (zakladam, ze nie za
bardzo,
> a tylko takie jak dotad znalazlem i tylko w jedna strone). Chodzi mi o
zestaw
> typu:

> [...]
linuxa.

Oprogramowanie do kart ktore podalem dziala tylko pod windowsami, ale jest
na twoj problem pewne rozwiazanie:

Kupujesz kamere do TV przemyslowej (najtansza 180zl). Ciagniesz od niej
kabel BNC do kompa z tunerem na BT878 lub podobnym chipsecie. Instalujesz
odpowiednie oprogramowanie pod linux'a do obslugi chip'ow bt878 i robisz
sobie server udostepniajacy obraz z kamery. Jezeli potrzebujesz kilka kamer,
dokupujesz dzielnik wizji i podlaczasz do niego kamery a wyjscie do tunera w
kompie.
Jesli chodzi o koszty to rozwiazanie powinno byc najtansze przy takich
odleglosciach od kamer.