Re: Kilka webkamer do monitoringu

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 19 Aug 2003 - 10:06:39 MET DST

> jakie sa srednio ceny takich rozwiazan?

Kupujesz to razem z karta video do monitoringu. Osobiscie nie widzialem
programow ktore sprzedaja bez systemu do monitoringu ...

> a konkretnie?

powiedzmy, ze musi to byc jakis athlon 1700XP,min. 256MB ramu, pojemny dysk
(im wiecej tym lepiej)

> czyli do 4 kamer z kablami 25m trzeba przewidziec 16 wzmacniaczy?

Tak ... ale pamietaj o tym, ze to maksymalna dlugosc. Nie opieraj obliczen o
25m bo w niektorych przypadkach moze byc problem.

> OK

w tej chwili nawet to stanialo, ale wliczajac w cene wzmacniacze sygnalu to
i tak wychodzi wiecej jak za przemyslowa kamere ...

Taki Philips PCVC740k kosztuje okolo 240zl.

> a jakie to sa karty? czy mozesz mi podac producenta i modele?

podam link z przykladowymi cenami:

http://www.samal.pl/cenniki/sdig_pc.htm

> zalozmy, ze beda 4 kamery philipsa ze wzmacniaczami sygnalu. odleglosci
dla
> kazdej kamery to 25m. jesli chodzi o warunki oswietlenia to trudno podac
mi
> natezenie swiatla... sa to jednak pomieszczenia dosc dobrze oswietlone -
> glownie swietlowkami

Za same wzmacniacze sygnalu masz juz karte do monitoringu do obslugi 4 kamer
(1000zl). Kamery przemyslowe najtansze sa za 180zl. Kabel BNC to nie jest
takis spory wydatek: 100m kupisz bez problemu za mniej niz 100zl.

I teraz wyliczenie:
1000zl + 720zl +100zl + 50zl (zasilacz) = 1870zl za caly system monitoringu,
ktory na pewno bedzie dzialal (w przypadku USB nie masz gwarancji ze to
bedzie chodzilo ze soba)

Powyzsze wyliczenia to tylko przyklad. Jezeli powaznie chcialbys sie
zainteresowac takim sprzetem musisz poszukac w internecie firmy zajmujace
sie TV przemyslowa i porownac ceny.

BTW: Jest jeszcze tansze rozwiazanie, ale musisz miec juz w kompie karte z
wejsciem video. Za 500zl mozna kupic dzielnik wizji (cz.b.) ktory zbierze
sygnaly z 4 kamer i polaczy je w jeden obraz z opisem. Wtedy podlaczasz
sobie to do kompa i nagrywasz 4 na raz ...