system nie bootuje - pomocy :)

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa (dp4declo02_at_NsOnSePaAkMemail.com)
Data: Tue 19 Aug 2003 - 10:04:10 MET DST

Ok, sprawa jest taka, mam HD (80GB) Normalnie używałem go na dosyć starym
komputerze (kupiony w 1999 - 333MHz :).

Komputery z tych czasów miały bodajże limit 32GB HD, ale mimo wszystko
jakoś udało mi się używać ten HD. Pierwsza partycja ma 4GB. BIOS przy
starcie cośtam myśli ale na szczęście bootuje system, a windows 2000 już
sobie dobrze radzi z HD.

Chciałbym zaznaczyć, że rozkład partycji oraz instalację systemu robiłem na
swoim starym komputerze.

Dostałem na jakiś czas komputer o parametrach odpowiednich jak na
dzisiejszy dzień. Więc niewiele myśląc włożyłem swój HD. BIOS prawidłowo
rozpoznaje modem, ale nie może za cholerę zabootować. W momencie gdy bios
ma już bootować, ekran zamarza i niektóre literki na ekranie zanikają.
System można zrestartowac używając Ctrl+Alt+Del.

Z dalszych experymentów zauważyłem, że raczej nie ma problemów z dostępem
do samcyhdanych. Np CD instalacyjne z windowsa najwyraźniej widzi pliki, bo
np mogę używać konsoli (btw: w niej używałem poleceń takich jak fixmbr oraz
fixboot bez skutku)
HD działa poprawnie gdy włożę go spowrotem do starego komputera.

Znalazłem ciekawą informację (która może być powodem tego stanu rzeczy)
bawiąc się partition magic, u mnie program działa prawidłowo, na tomiast na
drugim komputerze (po odpaleniu z dyskietki oczywiście) pisze, że geometria
dysku jest nieprawidłowa i zaleca aby zrobić backup i stworzyć partycje na
nowo (niestety ja nie mogę sobie na to pozwolić bo to jest 80GB i nie mam
gdzie backupu zapisać)

Na starym komputerze dodatkowo uruchomiłem partitioninfo, pokazuje, że
pierwsza partycja zaczyna się od 63 sektora (przypomniało mi się, że jak
tworzyłem parycje, to też to zauważyłem ale program nie pozwalał mi
rozpocząć partycji od 0)

Aha próbowałem stworzyć botującą dyskietkę (aj zapomniałem zaznaczyć że
wszystkie partycje są NTFS) przepis znalazłem na stronie microsoftu (po
prostu skopiowałem ntdetect.com, ntldr, boot.ini. Niestety komputer
pokazuje BSOD, w momencie przechodzenia z pierwszej fazy (pasek ladowania w
trybie tekstowym) do drugiej (pasek ładowania w trybie graficznym).
Oczywiście dyskietka działa bezbłednie na starszym komputerze.

Moje pytanie: dlaczego tak jest i czy mogę jakoś to naprawić?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelaką odpowiedź.

PS. Jeżeli potrzeba, mogę dołączyć wynik z PartitionInfo, teraz tego nie
robię bo post i tak jest już dosyć długi.

--
takeda_at_IRCnet.EFnet
ICQ# 15827691, GG# 113344, EMAIL: dp4declo02_at_NsOnSePaAkMemail.com