Re: i865pe

Autor: Janko Wiśniewski (jan28ko_at_hoga.pl)
Data: Sat 28 Jun 2003 - 10:38:55 MET DST

Użytkownik "p" <p_s1_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> poprzednie moje pytanie bylo dosyc nieprecyzyjne wiec postanowilem napisac
> cos wiecej. chcialbym sie dowiedziec cos na temat wspolpracy chipow 865 i
> 875 z celeronami. W specyfikacji uklado jest napisane ze dopuszczaja
> nastepujace konfiguracje fsb/pamiec: 800/400. 800/333, 533/333. A jednak
> plyty z tymi chipami obsluguja celerony. A do tego potrzeba 400/200, wiec
> skad to sie bierze skoro nie ma takiej kombinacji w specyfikacji. Drugie
> pytanie dotyczy trybu dual channel ddr, czy nie ma z nim problemu w
> [...]
hmmm. Jakby ci to powiedzieć...
Pomysł z gatunku nie specjalnie dobrych :-) Jeśli chodzi o Celerona to
będzie on pracwał z chipsetem 865 bez problemu. Wydajność takiego zestawu?
Mizerna. Co ci da dual channel DDR skoro Celeron nie ma najmniejszych szans
na wykorzystanie tej przepustowości? Jeśli to musi być Intel to może 1.8
albo 2.4 na 533 i jakaś tańsza płyta? Chyba, że zamierzasz kręcić procesor.
To trochę zmienia sprawę. Modele Celeronów 2.0GHz są całkiem podatne na
takie operacje. Szyna na 133MHz i wtedy to miałoby sens (jedyne
wytłumaczenie).

--
Janko Wiśniewski