Re: LCD

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 27 Jun 2003 - 20:33:59 MET DST

In article <3onmfv41k9a0hv36lv6om4vktp9s0rm30u_at_4ax.com>, Marsjanin wrote:

> Właśnie... Już po zawodach. Ten "ktoś" już posłuchał mojej rady o bad
> pixelach i niebawem pewnie kupi CRT. BTW ja tylko byłem poproszony o
> opinię "CRT czy LCD" i wchodziły w grę tylko LCD z dolnej półki, a
> CRT... z "pomiędzy dolną a środkową"

Ale czy doradziłeś naprawdę obiektywnie? Poinformowałeś tę osobę ile czasu
spędzi na szukaniu CRT, który będzie miał ostry obraz w rogach, pozioma
biała linia przy krawędziach nie będzie się rozchodzić na trzy kolorowe
kreski, literki nie będą miały cienia z prawej strony, kółko będzie kółkiem
na całej powierzchni ekranu, a nie tylko na środku, a przy brzegach jajkiem,
przy odświeżaniu powyżej 80Hz obraz będzie jeszcze w miarę ostry, biel
będzie bielą przy różnych poziomach jasności, a nie różowa przy małej
jasności, a fioletowa lub zielona przy dużej, nie będzie "pompował", itd.
itd. I ta sama uwaga, co przy LCD: pewnie znajdziesz dobry CRT (dolicz
koszty czasu, benzyny, nerwów, oraz dobrej karty graficznej, która daje
ostry obraz przy dużych częstotliwościach, przy LCD wystarczy 50-60Hz), ale
gdyby został wymieniony z powodu awarii, to też nie wiesz co dostaniesz, być
może pierwszą z brzegu kiszkę, której nie udało się sprzedać w sklepie z
powodu jakichś wad.

Przerabiałem temat w zeszłym roku i kupiłem LCD, bo na naprawdę dobry CRT,
taki o ostrości i geometrii porównywalnej z LCD (czyli Barco albo droższe
modele Eizo) nie było mnie stać. Teraz gdy siadam do jakiegokolwiek CRT, to
widzę, że to był dobry wybór, pomimo różnych wad LCD.

Paweł

--
Rowerem na Północ - Alaska, Szkocja, Islandia, Norwegia
http://acn.waw.pl/pawelp/