Re: ile kosztuje wydruk zdjecia A4?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 24 Jun 2003 - 11:10:42 MET DST

Użytkownik "Paweł" napisał:

> w laboratorim fotograficznym - przynajmniej w Gliwcach-
> ceny odbitek 10x15 to koszt poniżej 1 zł.

To pisałem właśnie, że ten rozmiar jest tani jak barszcz (chociaż w firmie,
którą namierzyłem wychodzi drożej niż u ciebie). Ale "musso" potrzebuje
wydrukować duże zdjęcia - na formacie A4. Tutaj koszt jest już drastycznie
większy, bo automaty fotograficzne nie potrafią robić takich wielkich
odbitek. W grę wchodzi już zabawa z powiększalnikiem a koszt i czas takiej
operacji jest kilkukrotnie większy.

> Przynosisz na CD-ku czy dyskietce zdjecia i robią z tego
> wydruki - Jakość całkiem przyzwoita- błyszcząca.

Do wspomnianej przeze mnie wcześniej firmy można jeszcze dodatkowo wysłać
zdjęcia "pocztą elektryczną". Jeśli chodzi o jakość, to jestem zaskoczony -
jak oni to robią, że przy zdjęciu zeskanowanym do 300 dpi uzyskują efekt
podobny do tradycyjnej odbitki foto. W domu skanowałem zdjęcia na HP SJ4470C
w 4800 dpi, potem drukowałem na HP 930C w 2400 dpi i efekt był ciągle daleki
od ideału.

Pozdrawiam,
Sniper