Odp: Re Re Qm Qm: Jak spowolnić wiatrak w zasilaczu?

Autor: Michał Kazimierczak (kazikbch_at_wp.pl)
Data: Sun 22 Jun 2003 - 13:27:54 MET DST

Dobrze. Już nie dam rady się kłucić.

> Żeby nie być gołosłownym: niestety nie mam pod ręką żadnych książek o
> elektryczności, a jedyne co mi się trafiło, to "Tablice
> fizyczno-astromomiczne", Wydawnictwo Adamatan, Warszawa 1995 (istnieje
> nowsze, rozszerzone wydanie). Jednak tam często a gęsto używa się pojęcia
> "opór" i pochodnych, co nie znaczy, żeby na siłę unikano "rezystancji".

Mały przykład:

"Elektronika i elektrotechnika", E. Koziej, B. Sochoń, PWN, Warszawa 1976
Strona 31: 2.6. Rezystancja i konduktancja. Prawo Ohma
wiersz 5:
"Należy zaznaczyć, że termin rezystancja (opór elektryczny) i odpowiadające
jej umowne oznaczenie R stosuje się do oznaczenia samego elementu, w kórym
zachodzi nieodracalny proces dyssypacji energii (...)"

W tej ksiązce tylko w tym miejsu ^^^ znalazłem słowo OPÓR i to w
nawiasie....

Pozdrawiam,
Michał