Re Re Qm Qm: Jak spowolnić wiatrak w zasilaczu?

Autor: Michał Kazimierczak (kazikbch_at_wp.pl)
Data: Sat 21 Jun 2003 - 10:30:12 MET DST

> Tak tak... "opor stawiany przeplywowi pradu" dokladniej..

no wlasnie, wiec ^^^^^^^^^ to rezystancja ;)

> Cos na bakier z elektrotechnika?

nie, wszystko gra

> A resistance - to po polsku wlasnie "opor"... jaki tu sens?

taki, zeby nie pisac "opor stawiany przeplywowi pradu", tylko rezystancja,
bo sam "opor" jest wieloznaczny

> Nie nie jestem - zajmuje sie zawodowo elektronika od 17 lat..

to dlaczego jeszcze mowisz "opor" na rezystancje?

> W kazdym razie chodzilo mi o to ze nie jest to wyraz polskiego
> pochodzenia.. To tak apropo walki z "amerykanizowaniem" jezyka...

tu nie chodzi o amerykanizacje jezyka, tylko o przyjeta od dawna
terminologie...
a dlaczego na piłe mowisz krajzega ?? <- to jest wplyw innych jezykow

> a wedlug mnie "opornik" jest okresleniem jak
> najbardziej

(cyt. marfi)
opornik to czlowiek stawiajacy opor.... wiec zrozum, ze opor/opornik moze
dotyczyc wieluuuu rzeczy... a rezystancja/rezystor - wiadomo....

> Gdybym byl skejtem popijajacym piwko na lawce to mozna by mowic o
> "osiedlowym slangu" ale przez przypadek wypraszam sobie... takie
> okreslenia... mowie o zdecydowanie "branzowym" slangu..

tym bardziej powinienes wypowiadac sie precyzyjniej... (czyt. wyzej)

> Btw przy wysylaniu wiadomosci z OE radzilbym zmienic "Odp:" na "Re:"
> Balagan sie od tego robi..

juz

pozdrawiam,
michal

--
[ M i c h a ł   K a z i m i e r c z a k ]