Re: Grzejący się Athlon XP 2000+

Autor: Artur Glozak (artur.glozak_at_op.pl)
Data: Fri 20 Jun 2003 - 14:39:02 MET DST

(...)
> Thermaltake Volcano 9. Wszystko na srebrnej paście. I wielkie nic!
> Na żadnym z tych zestawów temperatura nie spadła poniżej 50 stopni C.
(...)

być może po prostu płyta pokazuje prawidłową temperaturę, gdyż w wielu
przypadkach płyty mocno zaniżają, przykład:
Duron 1 GHz Morgan-
płyta ECS K7vza i Abit k7t raid - ok. 38- 43 st. C
- czujniczki pod procesorem -nie dotykają,
a na Gigabyta K7zxe pokazuje ok. 45 -50 st- ale jest czujnik dotykający
proca od dołu
obudowa (enlight) i wentyl (coolermaster HCC-001) te same we wszystkich
przypadkach- na wszelki wypadek pożyczyłem z roboty termopare laboratoryjną
igiełkową i wsunełem miedzy proca a radiator żeby jądra dotkneło- 54 st.
przy obciążeniu.
wniosek taki że te czujniki co nie dotykają proca zaniżają z 10 stopni
minimum. może nowsze procki mają pomiar wewnętrzny?