Re: Testy zasilaczy ATX

Autor: T.M.F. (tfrancuz_at_nospam.mp.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 19:28:37 MET DST

> A czemu ?

Zajmujesz sie elektronika, a zadajesz takie pytania.
Jak projektujesz jakis uklad to obciazasz elementy w 100% czy zostawisz
sobie jakas rezerwe?

> Troche to mowi o producencie jesli zasilacz o nominalnej mocy 350W
> przy 330 juz pada...

6% roznicy - wg mnie to rozrzut parametrow produkcyjnych. Gdyby
przetestowali 30 takich samych zasilaczy i wyszloby im, ze wszystkie tak
maja to co innego. Czepiam sie tylko metodyki w tym przypadku.

> Ale wiesz co robi kiepski producent ? Skoro model 250W sie kiepsko
> sprzedaje, to sie przykleja nalepke 300W.

Tutaj zgoda.

> To ma udowodnic ze potrzebujesz 300W, kupujesz z rozsadnym zapasem
> 400, a sprzedali ci .. 350 czy tylko 300 ? I jak dlugo myslisz ten
> model pochodzi przy obciazaniu 300 ? Albo co gorsza 320 jak dokupisz
> drugi dysk..

No dobrze, przetestowali max obciazenie. I jeden z zasilaczy uzyskal
130% normy, wiec uznali, ze jest super (nota bene po prostu nie mial
zabezpieczenia przciwprzeciazeniowego). Moje pytanie - czy przy takim
przeciazeniu dlugo podziala?

> Obciazenie moze te wady szybciej ujawnic.

Oczywiscie, ze tak. Dlatego nie twierdze, ze takich testow jak zrobili
nie powinni byli robic, tylko, ze poszli na latwizne i wielu waznych
testow nie przeprowadzili.
IMHO na podstawie tego co zrobili mozna powiedziec, ze te 3 zasilacze,
ktore padly sa do kitu, ale nie mozna powiedziec, ze ktorys z
pozostalych jest lepszy niz inne. I tylko tego sie czepiam.