Epox 8RDA+, zintegrowany dzwiek i kika watpliwosci

Autor: Ja_Nul^ (ja_nul_at_go2.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 13:34:40 MET DST

Do tej pory czytałem recenzje, oddające wizerunek tej płyty w samych
superlatywach, obecnie zostałem poproszony o pomoc przy złożeniu kompa,
polecę chyba tą właśnie płytą, dlatego zapragnąłem dowiedzieć się o niej
wszystkiego, co się da :-)

Trafiłem między innymi na recenzje w serwisie http://www.implozja.kalisz.pl
..

Której fragmenty pozwolę sobie zacytować, gdyż jego treść mnie
zaintrygowała:

"Tak więc nForce APU działa jedynie jako dekoder, DSP; jakość dźwięku jest
ostatecznie determinowana jakością DAC (konwerter cyfrowo-analalogowy)
kodeka ALC650 AC97. ... Jak wspomniałem dźwiękowe zdolności nVIDIA MCP-T
zostały mocno ograniczone: nForce APU funguje wprawdzie jako dekoder dolby
digital; DSP - jednak jakość dźwięku jest uzależniona - jak wspomniałem - od
DAC (konwerter cyfrowo-analalogowy) wchodzącego w skład sprzętowego,
6-kanałowego kodeka dźwiękowego Realtek ALC650 AC97. Aplikacja instalująca
się razem z pakietem Platform/nFORCE drivers pozwala na zadziwiająco wiele
ustawień i regulacji - jednak efekt końcowy nie może być jednak porównywalny
z doznaniami z obcowania choćby z dźwiękami generowanymi przez SB Live!
5.1 - szczególnie w sferze wysokich oraz niskich tonów; z dynamiką - na
moich Cambridge Soundworks: FourPointSourround FPS2000 Digital - było już
trochę lepiej. Wspomniana aplikacja Panel sterowania nVIDIA nFORCE pozwala
na - prawie perfekcyjne - skalibrowanie posiadanych głośników w
pomieszczeniu w jakim je używamy. Na pochwałę zasługuje całkowite
spolszczenie wspomnianej aplikacji, co w obliczu wielu - nieraz
skomplikowanych funkcji - bardzo się przydaje. Również w praktycznym
użyciu - podczas testu dema niezwykle interesującej gry: Gothic II dookólny
dźwięk generowany przez kodek był bardzo sugestywny. Jeśli połączymy
zdolności nForce APU do dekodowania dźwięku zakodowanego w dolby digital i
użyjemy jeszcze własny nVDIA'i programowy odtwarzacz DVD - nVDVD okaże się,
że propozycja dźwiękowa EPOX EP-8RDA+ wystarczy nie tylko przeciętnemu
użytkownikowi. "

Musze powiedzieć, że po przeczytaniu tego artykułu poczułem się trochę
rozczarowany i w tej sytuacji, chyba doradzę jednak płytę ABIT NF7, której
cena nie odbiega znacząco od ceny epoxa, a następnie kupno jakiegoś SB
live-a, tym bardziej, że zintegrowana dźwiękówka, w pewnym stopniu zapewne
obniża wydajność systemu, a właściwie jedynym argumentem, za zakupem epoxa
był jak mi się wydawało znakomity dźwięk (inne funkcje mostka południowego
MCP-T, których nie posiada MCP, są mi raczej zbędne). A co o jakości dźwięku
płynącego z omawianej zintegrowanej dźwiękówki sądzą użytkownicy tego Epoxa?
Pytanie to kieruje głównie do grupowiczów, którzy mieli do czynienia również
z dźwiękówkami z trochę wyższej półki jak SB Live! or something like that.

Z góry dzięki za wszelkie opinie, pozdrawiam!

                                   Ja_Nul^