Re: Testy zasilaczy ATX

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 19:12:44 MET DST

"Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <mekpiotr_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Smiem sie z tym nie zgodzic, uzasadnienie nizej.

OK.

> Zapewniam Cie ze "wystarcza" do tego seryjnie produkowane
> dyski 7200 obr.

Popatrzales na tabliczki znamionowe zanim napisales? :)

Dane producenta podawane na tabliczce znamionowej na dysku:

BaracudaIV 80GB +5V 0.85A i +12V 0.75A 13.25W
Baracuda V 80GB +5V 0.65A i +12V 0.37A 7.69W
WD800JB SE 80GB +5V 0.80A i +12V 0.45A 9.40W

Dla malego porwnania Caviar sprzed 5lat:

WD 12100 2GB +5V 0.58A i 12V +0.23A 5.66W

No prosze Tomowi wyszlo 112W dla 4 dyskow, a w/g producentow to czasem
nawet polowa nie bedzie. To jak to jest z Twoimi "zapewnieniami"? :)
Raczke dasz sobie uciac? ;)

> DDR-266 ? DDR-333 ? a moze DDR-400 ?
>
> Kazde tych typow z nich ma inny pobor pradu, ktory rosnie wraz
> z predkoscia pracy modulu.

To ile bedzie?

> Poza tym podales wysoce tendencyjny przyklad - bo 128 MB to o
> okolo 128 MB za malo do normalnej pracy, normalne zestawy maja
> co najmniej 256, nierzadkie jest 512 MB i wiecej ramu.

No to pytanie za 100ptk czy pamieci 256MB pobiera tyle samo pradu co
2 x 128MB :)

> Co praktycznie daje (w bardziej rozbudowanych maszynach) nie
> parenascie a paredziesiat W poboru na sama pamiec RAM. Doloz
> do tego procesor i juz mamy na dzien dobry okolice 100W tylko
> na proc+RAM. Do tego nalezy doliczyc jeszcze: plyte gl, hdd,
> cd, nagrywarke i inne podzespoly.

No to podlicz i zobacz ile Ci wyjdzie.

> Co wiecej zgodnie z zasadami szutki powinno sie brac pod uwage
> szczytowe obciazenie generowane przez wszystkie podzespoly,

Przeciez takie sa podawane przez producenta.

> strony dodam komentarz ze dotyczy to miazdzacej wiekszosci
> zasilaczy ktore sa stosowane w komputerach skladanych w
> Polsce.

Prawda. Ale o z tego skoro jakis madry zaraz napisze, ze ma Deer
naklejka 350W i mu chodzi XP2200 i R9700...

> pamieci DDR. I nie wyglada to wcale tak rozowo/optymistycznie
> jak sugerujesz.

Ja tylko podalem to samo co Tom wiec to nie ja sugeruje.

> Uwazam ze zanizszasz,

Zazwyczaj dane podane sa na wiatraku. Ja biore pod uwage wiatrak _max_
2000obr

> Chyba nie zauwazyles "i licho wie co jeszcze"

To moze cos na USB :) Tom podal 2 x 0.50A tylko znajdz mi uzadzenie USB
ktore pobiera 0.5A skoro obciazalnosc jednej lini USB jest wlasnie 0.5A
Mam kamere internetowa pobiera 60mA oraz myszke 100mA...

> Powiem tak: jak dla ciebie oficjalne rekomendacje/tabele poboru
> pradu (*orientacyjne*) AMD i Intela dla "system builderow" na
> ktorych zarowno w poprzednich jak i obecnych testach opieral sie
> serwis nie sa wiarygodne THG to ja "odpadam" z tej dyskusji.

Sa zawyzone i nie odpowiadaja komputerom desktop. Ale jak sam napsiales
sa one "*orjentacyjne*" np przykladzie HDD wyssane z palca a w
przypadku USB podane specyfikacje USB a nie jakiegos rzeczywistego
urzadzenia.

--
Krzysiek Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"