Re: Testy zasilaczy ATX

Autor: Maciej \ (mekpiotr_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 15:43:58 MET DST

Użytkownik "Krzysiek Szczepanek" <silverman_at_go2.pl> napisał w
wiadomości news:Xns939E732BC1DA6silvermango2pl_at_193.110.122.80

> A znowu taki Thoroughbred 76W

76W uwazasz za niska wartosc ? A jesli juz porownujesz, te dwa
procki to raptem tylko 12W roznicy.

> Liczby w tym tescie sa naciagane.

Smiem sie z tym nie zgodzic, uzasadnienie nizej.

> Tylko pobory pradu zawyzone i test jest zrobiony bardziej na
> efektowne palenie zasilaczy a nie fachowe wnioski :/

> Co do dyskow to masz opisane Amepraze na poszczegolne linie
> zawsze na dysku. Tom chyba dla dane od dyskow SCSI 15k...

Zapewniam Cie ze "wystarcza" do tego seryjnie produkowane
dyski 7200 obr.

> 128MB DDR 10W to jest malo.

Taaak, jak jeszcze napiszez "Ktore" DDR masz na mysli to moze
bedziemy mogli ZACZAC dyskuje.

DDR-266 ? DDR-333 ? a moze DDR-400 ?

Kazde tych typow z nich ma inny pobor pradu, ktory rosnie wraz
z predkoscia pracy modulu. Nie uwzgledniam tu podkrecania ramu
i (czesto) towarzyszacego temu *podbijania* napiecia przez
uzytkownika.

Poza tym podales wysoce tendencyjny przyklad - bo 128 MB to o
okolo 128 MB za malo do normalnej pracy, normalne zestawy maja
co najmniej 256, nierzadkie jest 512 MB i wiecej ramu.

Co praktycznie daje (w bardziej rozbudowanych maszynach) nie
parenascie a paredziesiat W poboru na sama pamiec RAM. Doloz
do tego procesor i juz mamy na dzien dobry okolice 100W tylko
na proc+RAM. Do tego nalezy doliczyc jeszcze: plyte gl, hdd,
cd, nagrywarke i inne podzespoly.

Co wiecej zgodnie z zasadami szutki powinno sie brac pod uwage
szczytowe obciazenie generowane przez wszystkie podzespoly, bo
inaczej moga pojawic sie takie kwiatki ze komputer pracuje w
sposob stabilny.. ale tylko nieobciazony :)

THG zupelnie slusznie w poprzednim tescie wytknelo kwestie
"tworczosci literackiej" czyli opisywania zasilaczy jako
silniejszych niz niz sa w rzeczywistosci - ja zas ze swojej
strony dodam komentarz ze dotyczy to miazdzacej wiekszosci
zasilaczy ktore sa stosowane w komputerach skladanych w
Polsce.

Wracajac do kwestii pamieci - nie chce mi sie szukac w tzw.
*ulubionych* w przegladarce (bo mam w nich erhm, balagan) ale
sa konkretne tabele dotyczace poboru pradu przez rozne typu
pamieci DDR. I nie wyglada to wcale tak rozowo/optymistycznie
jak sugerujesz.

> 1.5-3W

Uwazam ze zanizszasz, no ale przyjmujac nawet to wyliczenie to
przemnoz to przez co najmniej 2x z racji tego ze przez wzglad
na cyrkulacje powietrza nierzadko jest on aktywnie wspomagany.

Sam osobiscie mam w tym momencie 2 dodatkowe wentylatory a
mysle o dolozeniu kolejnych. Spokojnie co najmniej 10W na
wentylatory mozna wziasc pod uwage.

> Diody akurat pobieraja _bardzo_malo_ pradu :)

Chyba nie zauwazyles "i licho wie co jeszcze"

> Jasne.

Powiem tak: jak dla ciebie oficjalne rekomendacje/tabele poboru
pradu (*orientacyjne*) AMD i Intela dla "system builderow" na
ktorych zarowno w poprzednich jak i obecnych testach opieral sie
serwis nie sa wiarygodne THG to ja "odpadam" z tej dyskusji.

--
Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
do/podczas wysłania tej wiadomości.