Re: Athlon 1700+ czy Celeron 2000?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 15:51:43 MET DST

In article <2cguevcdhvted7o4mm05mm3701bqmbcn1b_at_4ax.com>, KRiZBi wrote:

> Hmmm... no to ładnie muszą te diody świecić ;) LEDy mają maksymalny
> prąd ciągły rzędu 20...50 mA więc pewnie szybciutko się spalą w
> szeregowym połączeniu z wiatrakiem który ciągie pewnie ze 100 mA. No
> chyba że tak tymi diodami zbiłeś napięcie że faktycznie tam płynie <50
> mA. W każdym bądź razie ja tam polecam diodę Zenera na odpowiednie
> napięcie i moc, to znacznie pewniejsze i skuteczniejsze rozwiazanie

Wentylatory ciągną 120mA przy 12V. Ale napięcie na nich przy typowej u mnie
temperaturze było około 8V, czyli prąd pewnie odpowiednio mniejszy,
niekoniecznie proporcjonalnie, ale niech będzie, że 80mA. Od takiego prądu
LED się nie spali. Ale przy następnym grzebaniu w zasilaczu coś zmienię,
może właśnie wstawię diody Zenera, bo widzę, że powietrze leci chłodne i
chyba można te wiatraki jeszcze trochę zwolnić.

Paweł