Re: Jaki HDD 120GB?

Autor: kermeet (vrplus_at_poczta.DOT.onet.DOT.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 15:03:43 MET DST

Larus <larus_at_silesianet.pl> wrote in

> Pewnie porównywalnie ...

No to jak porównywalnie, to dla mnie jest wystarczająco cicho :-)) Moja
Barracuda III tylko głośno chrobocze głowicami, nowe WD chyba tak nie
mają...

> Ja nigdy nie patrzę względnie, bo jeśli ktoś ma na procku Deltę
> 7000rpm, no nawet dysk SCSI 15000rpm będzie dla niego niesłyszalny,
No jasne. U mnie w kompie wiatraki są stosunkowo cicho (pojęcie względne,
ale jak dla mnie są wystarczjąco cicho - jak przychodzą kumple, to się
pytają, co takiego zrobiłem, że mam takiego cichego kompa), dysk sobie
chrobocze, czasem głośniej, czasem ciszej. Jeżeli WD będzie cichszy od BIII
(a raczej na 100% będzie), to jak dla mnie super :-)

> tylko czy to coś mówi nam o realnej głośności dysku ? Nie.
No tak, tylko jaka jest różnica w tej głośności? Odczuwalna? Nie wydaje mi
się. Podobna sytuacja jest z kartami graficznymi - jedna ma 10 czy 15
klatek animacji więcej od drugiej w jakimś tam benchamrku, ale jakie to ma
znaczenie dla normalnego uzytkownika? Takie samo, jak różnica w
przyspieszeniu samochodu 0-100 między 10s. a 11,5 ;-)

Dlaczego o tym piszę? Bo wydaje mi się, że wszyscy więksi i bardziej uznani
/popularni obecnie producenci HDD (Seagate, Maxtor, WD) oferują produkty o
*podobnych* (wiadomo, że są jakieś różnice) parametrach i osiągach, ale
tylko WD daje 3 letnią gwarancję, co jest baaaardzo poważnym plusem na
korzyść tej firmy.

> Zgadza się ! I w zasadzie jest to jedyny argument Caviara ... (ale
> mocny).
Nawet bardzo mocny, jeżeli popatrzy się na niego z punktu zwykłego
użytkownika. A jeżeli jeszcze wezmę pod uwagę to, że u mnie komp chodzi
praktycznie 24/7, to długa gwarancja ma dla mnie największe znaczenie.

pozdrawiam

PS te wywody są pisane z mojego punktu widzenia, wiadomo, że są użytkownicy
bardziej wymagający ode mnie, którzy wybiąrą inny - cichszy/bardziej
wydajniejszy HDD - każdemu w/g potrzeb ;-)

--
| gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta onet pl |