Re: Jaki HDD 120GB?

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 15:16:35 MET DST

Indywiduum zwane *kermeet*, w wiadomości
<Xns939E994DEE04BvrpluspocztaDOTonetD_at_127.0.0.1> wyprodukowało:

> No to jak porównywalnie, to dla mnie jest wystarczająco cicho :-)) Moja
> Barracuda III tylko głośno chrobocze głowicami, nowe WD chyba tak nie
> mają...

Nie mają. Dawno nie słuchałem szumu BIII, ale tutaj gorzej IMHO być nie
może -- one były głośne :-)

> No jasne. U mnie w kompie wiatraki są stosunkowo cicho (pojęcie względne,
> ale jak dla mnie są wystarczjąco cicho - jak przychodzą kumple, to się
> pytają, co takiego zrobiłem, że mam takiego cichego kompa), dysk sobie
> chrobocze, czasem głośniej, czasem ciszej. Jeżeli WD będzie cichszy od BIII
> (a raczej na 100% będzie), to jak dla mnie super :-)

Tak uważam, powinienieś być zadowolony.

> No tak, tylko jaka jest różnica w tej głośności? Odczuwalna? Nie wydaje mi
> się. Podobna sytuacja jest z kartami graficznymi - jedna ma 10 czy 15
> klatek animacji więcej od drugiej w jakimś tam benchamrku, ale jakie to ma
> znaczenie dla normalnego uzytkownika? Takie samo, jak różnica w
> przyspieszeniu samochodu 0-100 między 10s. a 11,5 ;-)

Hehe, wiesz osiągi to jedno, ale ergonomia pracy to drugie :-)))
A jakby ten samochód był szybszy, ale chodził jak traktor, a ten drugi
tylko cichutko pomrukiwał, to który byś wolał ? :-)

> Dlaczego o tym piszę? Bo wydaje mi się, że wszyscy więksi i bardziej uznani
> /popularni obecnie producenci HDD (Seagate, Maxtor, WD) oferują produkty o
> *podobnych* (wiadomo, że są jakieś różnice) parametrach i osiągach, ale
> tylko WD daje 3 letnią gwarancję, co jest baaaardzo poważnym plusem na
> korzyść tej firmy.

Owszem, przy pewnych warunkach wszystkie dyski są wystarczająco ciche,
ja np. mam tak wyciszonego kompa, że słyszę Barracude IV, to pomyśl
jakbym słyszał tego Caviara :-)

A co do podobnych parametrów -- jużtylko Caviar stosuje zwykłe łożyska
kulkowe, wszsycy inni producenci przeszli na hydro-dynamiczne i to jest
fakt, a efekty tego są jakie są :-)

> Nawet bardzo mocny, jeżeli popatrzy się na niego z punktu zwykłego
> użytkownika. A jeżeli jeszcze wezmę pod uwagę to, że u mnie komp chodzi
> praktycznie 24/7, to długa gwarancja ma dla mnie największe znaczenie.

Tak się składa, że sam jest na etapie kupna dysku i te 3 lata gwarancji
są mocną kartą przetargową. Tylko IBM'y i Samsungi mają ją standardowo
oraz niektóre Seagate'y ...

> PS te wywody są pisane z mojego punktu widzenia, wiadomo, że są użytkownicy
> bardziej wymagający ode mnie, którzy wybiąrą inny - cichszy/bardziej
> wydajniejszy HDD - każdemu w/g potrzeb ;-)

Oczywiście. Dlatego należy przedstawić różne punkty widzenia, tak by
każdy mógł wyciągnąć wnioski ważne dla siebie :-)

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"