Re: Wyciszenie i chlodzenie dysku

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 10:37:26 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bcmgs4$a3m$1_at_news.onet.pl...

> 8 stopni, to niezły wynik.
> Mam tylko kilka drobnych zastrzeżeń:
> 1. Nie widzę możliwości, żebym mógł tym sposobem schłodzić 6 moich dysków
> (bo niby jak miałbym je zmieścić na spodzie obudowy).

Mam kolejny pomysl. Zeby zrobic z radiatora sanki, przejsciowke z 3,5 na
5,25 cala. Troche trudniej technicznie, bo musza byc odpowiednie otwory w
radiatorze po zewnetrznej stronie i odpowiednia szerokosc. Radiator by sie
przykrecilo do dysku, natomiast do obudowy radiatory przykrecilo by sie
przez gume, tak zeby zredukawac drgania.

> 2. Metoda mocno ryzykowna dla dysków - taki latający dysk na spodzie
obudowy
> to raczej nie jest dobry pomysł.

Tarcie jest duze i nawet przy przesuwaniu kompa nic sie nie dzieje. Przy
przenoszeniu lepiej uwazac. Jest duzo lepiej z radiatorami, niz jak sam dysk
byl na dole obudowy.

> 3. Barracuda, o której piszesz należy do jednych z chłodniejszych dysków.
> Zastanawiam się, czy przy zastosowaniu Maxtorów albo Caviarów efekt byłby
> równie dobry.

Przestestuje, ale podejrzewam, ze tak. Akutalnie moje temperatury:
CPU: 35 (czujnik pokazuje 30, ale trzeba dodac 5 stopni tak jak
oprogramowanie MSI)
System: 28
HDD: 32

Dysk bez radiatorow mial kolo 40 stopni w chlodniejsze dni.

> Czyżby?

Tak. Mysle ze duzo osob moze zaciekawic ten pomysl, a usenet przeciez sluzy
do wymiany takich informacji. Gdyby ktos inny to wymyslil, ja z checia bym o
tym tu poczytal. Mam nadzieje jednak widzisz roznice miedzy nachalnymi
reklamami i spamami a moim postem?

Wojtek