Re: Radeon9100 i zwisy - POMOCY!

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 18:25:44 MET DST

Użytkownik "ND" napisał:

> Od paru dni jestem posiadaczem nowego Radka 9100
> 64MB DDR 128-bit. Dodam, że jest to Hercules,
> a więc R9100 w najlepszym wydaniu.

Obawiam się, że problem leży w samej karcie. Parę tygodni temu upgradeowałem
znajomemu komputer. W grę wchodziła również wymiana karty. Kupiłem Herculesa
3D Prophet 9100 z 4 kostkami pamięci po obu stronach płytki, czyli wersję
128-bitową (chyba o takiej piszesz). Od samego początku problemy. Na
oryginalnych sterownikach dołączonych do płytki same zwisy, albo w ogóle
problem z odpaleniem systemu. Myślę: kurcze, pewnie zasilacz za słaby
(Codegen 300W). Przytachałem na próbę dwa inne: jeden HuntKey 350W, drugi
Chieftec 360W. Na obu dokładnie to samo. Dobra, łatwo się nie poddam.
Zaglądam na stronkę ATI. Patrzę, są nowsze Catalysty i Control Panel. No to
ogień. Zainstalowałem, zrestartowałem pudło - niby lepiej, ale co jakiś czas
coś się nadal wiesza. A nowsze gierki (np. IGI 2) chodziły prawie jak pokaz
slajdów w 640x480. Przeinstalowałem system, dopieściłem na maksa sterowniki
i konfigurację i bez efektu. Zaczęłem węszyć w necie i wywęszyłem. Wygląda
na to, że Herculesowi coś nie wyszło z którąś z partii produkcyjnych tej
karty (nie pamiętam już adresu strony na której to wyczytałem) i niektóre
modele śmigają jak złoto, a reszta krzaczy się na maksa. Albo trzeba
zaczekać na nowsze stery, albo tak już po prostu ma być.

Zobacz zresztą, co piszą o niej inni:

Jeśli masz możliwość, spróbuj jeszcze podmiankę z tym zasilaczem. Może
akurat ty masz ten dobry model, tylko zasiłka nie wyrabia. A jak nic nie
pomoże, to śmigaj do sklepu i wymień na Sapphirka. Wygląda na to, że z nimi
nie ma żadnych kłopotów.

Pozdrawiam,
Sniper