Re: Wiatrak na procku ma wydmuchiwać czy wdmuchiwać?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 14:16:27 MET DST

Użytkownik "Paweł Paroń" napisał:

> Właśnie tak, nawiew od spodu (szafa ma nóżki),
> wydmuch od góry.

No tak, faktycznie to już duże industrialne zabawki. Tym bardziej przyznasz,
że do takich maszyn trzeba przystosować pomieszczenie. Typowe serwerownie w
średnich firmach są często adaptowane ze zwykłych pomieszczeń biurowych. Ot
po prostu dodatkowa klima przy suficie, wykładzina na podłodze (czasami się
ją zrywa) i w zasadzie nic więcej. W takich warunkach zasysanie kurzu z
podłogi raczej nie jest zdrowym podejściem.

> są też takie maszyny, które dmuchają w dół,
> powietrze jest wciągane przez filtr w górnej
> pokrywie obudowy i wylatuje gdzieś dołem.
> Tego już nie rozumiem.

Też sposób. Klima przy suficie wali zimnym powietrzem. Wentyle zasysają ją
do środka pod dużym ciśnieniem, na tyle mocnym, że nie zdąży unieść się
spowrotem do góry. Co inżynier, to metoda :)

> Kupuje się całkiem normalnie, może nie w sklepie,
> tylko przywiozą Ci na miejsce

To właśnie miałem na myśli. Ja też raz na jakiś czas mam przyjemność dokonać
podobnego zakupu (no może nie jest to serwer aż takich gabarytów o jakich
piszesz). Największa frajda to wyciągnięcie takiego klocka z pudła.

Pozdrawiam,
Sniper