Re: Wiatrak na procku ma wydmuchiwać czy wdmuchiwać?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 12:05:28 MET DST

Użytkownik "Feromon" napisał:

> Jednak w obudowie tower wentylator "wisi"
> w poprzek ruchu powietrza, więc należałoby go
> umieścić wogóle inaczej!!!

To o czym piszesz, jest stosowane w najbardziej zaawansowanych
konstrukcjach. Mam w firmie nowy serwer oparty na płycie Intela i 2
procesorach Pentium IV Xeon 2 GHz. Cała konstrukcja w skrócie wygląda mniej
więcej tak: na każdym procesorze znajduje się potężny miedziany radiator
obudowany półprzezroczystym tunelem wykonanym z jakiegoś tworzywa. Z przodu
tunela (od strony dysków) jest wielki (ok. 10 cm) wentylator zasysający
powietrze od strony dysków i prujący ogromnym pędem powietrza (dodatkowo
sprężanego w tunelu) poprzez żebra do tylnej części obudowy. Tam z kolei
znajduje się kolejny wentyl (ok. 16 cm!) wysysający wszystko na zewnątrz
obudowy. Jak widać konstrukacja taka powoduje wyciąganie powietrza od dysków
i chłodzenie radiatora bez żadnych zawirowań w obudowie.

Pozdrawiam,
Sniper