Avermedia TV Studio... rok walki :(

Autor: Tomek Głowacki (tomek_at__wywalto_pseinfo.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 14:02:11 MET DST

Witam!

Z grubsza rok temu kupiłem sobie kartę TV: AVermedia TV Studio Stereo
Nicam z radiem. Przerobiłem chyba wszelkie problemy jakie można mieć z
tą kartą: a to ciągłe zwiechy, a to nie wykrywanie overlaya, a to
niemożliwość zgrywania obrazu, przerwania, drivery ... o bosz.

Rok walki... niestety , co jakisz czas mamm potrzebę wrócić do tej
karty, bo np. chcę obejrzeć sobie tv w stereo :) Niestety, odpalam tuner
a tam ..... obraz jest, dźwięku niet. Sprawdziłem kabelek, mixer w
SBLive! - nic. Efekt taki, że dźwięk z radia jest, z TV nie ma. Ale
jeszcze ciekawiej, jeżeli kanał ustawiony to tzw. "wojna mrówek" - to
szum idealnie słychać ;) Jeżeli jest to jakiś kanał strawny dla
człowieka - dźwięku brak. Czy jest to stereo czy mono - nie rzutuje.

Udało mi się raz odpalić dźwięk, odpalając firmowy QuickTV, ten wywalił
komunikat związany z przerwaniem VBI i dźwięk jakby powrócił. Do czasu.
W którymś momencie po prostu zwisło wszystko, cały komp na twardy reset
się nadawał. Po zresetowaniu WinXP nie wstał, wyjąłem kartę. Oczywiście
poprawiło się znacznie, winda wstała. Potem włożyłem kartę (dając jej
2-3 godziny) i zadziałało. Ale BEZ DŹWIĘKU... po prostu szlag mnie trafił.

Nie wiem wogóle co z tą kartą jest nie tak, praktycznie na żadnych
driverach nie działała dobrze, chyba najbardziej znośnie na tych z
iuLabs. BorgTV nigdy mi się nie uruchomił, zwracając komunikat związany
z VBI, praktycznie tylko DScaler śmigał aż miło, ale niestety dopadła go
plaga braku dźwięku.... próbowałem resetować tej karcie rejestry z
poziomu bttool z pakietu BorgTV ale nic to nie daje...

mam chipset KT266A... czy to wina własnie tego? Drivery do Via
najnowsze, SP1 do XP, DX 9 (wczesniej 8.1 i to samo było), Dety nie
takie najnowsze (poprzednie od tych ostatnich)...

Czy jest szansa że karty na BT8x8 będą KIEDYKOLWIEK działać poprawnie?
Czy jeśli zmienię płytę na jakąś z nForce2 to sytuacja się zmieni?

Pozdrawiam,
Tomek