Re: Kto się tu zna na cłach na podzespoły?

Autor: Marcin Wojtczuk (fvfalse_at_hakerzy.zmroku)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 02:02:33 MET DST

A'tomek claimed:
> Próbowałem sie dowiedzieć na liście ekonomicznej ale tam mnie olali.

Pewnie uznali za trola.

> Związku z referndum: zakładam wstąpieniem do UE 1 maja 2004 :

Nie ma co zakładać :)

> Chcę kupic parę części z niemieckiego netowego sklepu komuterowego np.
> www.silentmaxx.de
> Z doświadczeń znajomych którzy coś kupili na terenie UE to po zapłaceniu
> cła, vatu itd. cena rosła o 100% + koszty transportu.
>
> Pytanko : czy od tego terminu będę mógł po prostu zamówić towar w tym
> sklepie i zapłacić dokładnie tyle Euro ile tam pisze + koszty transportu ?

Nie. Urząd skarbowy popatrzy na te ceny i poinformuje ministra, że coś jest
nie tak. Wyjdzie rozporządzenie żeby traktować to jako darowiznę bo cena jest
o 50% niższa niż w Polsce i będziesz musiał zapłacić podatek od wzbogacenia.

Ponadto sprzedawcy sprzętu w Polsce wyjdą na ulice i zablokują ruch w
proteście przeciw dampingowym cenom i minister ustali nowy podatek ew. akcyze.
A za płyty Epoxa winietka za ostrą jazdę (bo podkręcać można). To samo na
radeony i GF FX i zestawy chłodzenia wodnego.

> Z góry mówię że dostępność komponentów z tej strony jest b. ograniczona, bo.
> np. dla zasilaczy tam dostępnych są wymagane rozmaite atesty, certyfikaty
> bezpieczeństwa itd.

O :) I sam znalazłeś rozwiązanie - się wprowadzi obowiązkową certyfikację
zasilaczy z niemiec a codegeny się będzie dotować i problem z głowy.

> Wogóle zakup jakiegokolwiek towaru elektronicznego póki co w Polsce nie
> opłaci sie, jeśli nie ma polskiego dystrybutora który załatwił wszystkie
> potrzebne formalności zwiazane z cłami/vatami/serwisem/certyfikatami itd.

No tak, przecież to luksus a lewica pilnuje żebyś nie pławił się w luksusie.

> Czy 1 maja 2004 sie to radykalnie zmieni ??? A jesli nie to kiedy ?

Nie zmieni się, bo prawica też pilnuje żebyś nie pławił się w luksusie. A
jak lepper będzie rządził to pójdziesz siedzieć za aferzanctwo i sprowadzanie
zagranicznych towarów gdy polscy producenci giną.

BP, PPNMSP

--
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]
 FastViper (at) poczta (dot) onet (dot) pl