Kto się tu zna na cłach na podzespoły?

Autor: A'tomek (atomek_at_x.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 13:55:25 MET DST

Próbowałem sie dowiedzieć na liście ekonomicznej ale tam mnie olali.
Może tu będzie lepiej, bo na pewno nie jestem jedyny którego to interesuje:

Związku z referndum: zakładam wstąpieniem do UE 1 maja 2004 :

Chcę kupic parę części z niemieckiego netowego sklepu komuterowego np.
www.silentmaxx.de
Z doświadczeń znajomych którzy coś kupili na terenie UE to po zapłaceniu
cła, vatu itd. cena rosła o 100% + koszty transportu.

Pytanko : czy od tego terminu będę mógł po prostu zamówić towar w tym
sklepie i zapłacić dokładnie tyle Euro ile tam pisze + koszty transportu ?

Z góry mówię że dostępność komponentów z tej strony jest b. ograniczona, bo.
np. dla zasilaczy tam dostępnych są wymagane rozmaite atesty, certyfikaty
bezpieczeństwa itd.
Wogóle zakup jakiegokolwiek towaru elektronicznego póki co w Polsce nie
opłaci sie, jeśli nie ma polskiego dystrybutora który załatwił wszystkie
potrzebne formalności zwiazane z cłami/vatami/serwisem/certyfikatami itd.
Czy 1 maja 2004 sie to radykalnie zmieni ??? A jesli nie to kiedy ?

A'k