Re: EPoX 8RDA+ i miernik temperatury procka

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 13:57:42 MET DST

Indywiduum zwane *Offca*, w wiadomości
<bc9p2n$rfd$1_at_news.onet.pl> wyprodukowało:

> Na plycie jest czujnik przy slocie AGP (ktory podaje temp obudowy), oraz
> czujnik w srodku socketu bezposrednio pod jadrem procesora (z reszta tak jak
> w wiekszosci plyt) a trzeci pomiar jest z diody procesora...

Nie tylko.

> Odpowiedzialny za pomiary jest chip Winbond W83627HF... (jesli to ma dla
> Ciebie znaczenie ISA port used:290, SMB port used:5100)... Program Soltek
> Hardware Monitor podaje tylko ze chip ten odczytuje to z LM90 tak jak
> pisales... milczy natomiast na temat nazw dwoch zewnetrznych czujnikow (ich
> nazwy w instrukcji to RT1 i RT2)...
> Model plyty to SL-75FRN2-RL

W takim razie już wiadomo, że ten program coś źle odczytuje. Ściągnij
Motherboard Monitor 5 - ustaw wszystkie czujniki i wtedy odczytaj temp.
w idle + full load.

> pzdr
> Offca

> PS. Jeszcze raz sprawdzalem pomiar bez obciazenia (41st-czujnik,
> 45,5st-dioda) i w stresie torture test prime95 (46st-czujnik, 51st-dioda).
> Obie wartosci zmieniaja sie niezaleznie od siebie, pomiar co 2 sek. Procesor
> 12,5x166 @ 1,55V (1,6 default) - wiem ze to dziwne ale takie jest najnizsze
> stabilne vcore.

Odczytujesz raz czujnik prod procem, a raz LM90-Local na mój gust, czyli
temp. układu LM90.

Sprawdź z MBM i pamiętaj, że dioda to nie LM90-Local, tlyko LM90-Remote.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"