Re: kupiłem zasilacz Chiefteca

Autor: Piras (ppiras_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Jun 2003 - 20:23:51 MET DST

Paweł Paroń wrote:
> Model HPC-360-302-DF. Zamontowałem godzinę temu, pierwsze
> wrażenia są takie:
>
> - doniesienia o niezwykle cichej pracy tego zasilacza są
> mocno przesadzone, jest w miarę cichy, dużo cichszy niż np.
> L&C od nowości, ale już sporo głośniejszy niż mój L&C po
> przeróbkach (wiatrak na 5V i wycięte kratki w obudowie). A
> już na pewno nie można powiedzieć, że jest "niesłyszalny",
> jak niektórzy tu pisali.

Witam,
używam cieńszego brata tego zasilacza - z jednym wiatrakiem,
i jednak mogę powiedzieć, że jest "niesłyszalny",
przed chwilą macałem
- po kilku godzinach pracy w temp "pokojowej ;) +25 *C
zasilacz jest ciepły ale nie gorący a wiatrak kręci się chyba wolniej niż
przy 5V !

> przy obciążeniu samą płytą, na wyjściu 12V było 13,8V, to
> chyba nie jest oznaka wybitnej jakości zasilacza. Po
> podłączeniu dysków i nagrywarki spadło do 12,6V. Pomiar
> chińskim miernikiem, jutro pożyczę z pracy lepszy i zmierzę
> jeszcze raz.
>
> Paweł

Co do napięć to nie mierzyłem przy samej płycie,
ale przy trochę obładowanym kompie napięcia są
moim zdaniem niezwykle stabilne wahania nie więcej niż 0,2V
mimo dodania dodatkowego HD i pracującej nagrywarki
u mnie 5V=5,20
12V=12,60
i jedynie niepokoi mnie 3,3V które wynosi 3,52V !
Aha sprzęt: A1200 GFTi 4200 HD 2xBarak V 7200 i ibm 5400
Nagryw, 4 sloty PCI zapchane + 4 wiatraki....

pozdrawiam
Irek