Re: EPoX 8RDA+ mierzy +2,88V zamiast +3,3V !!!

Autor: Piotr Majka (charvel_at_localhost.link.pl)
Data: Tue 10 Jun 2003 - 20:04:26 MET DST

Shaman <mynews_at_space.pl.usunto> napisał(a):
> cześć wczoraj tak z głupia frant popatrzyłem na napięcia i zaniepokoiło mnie
> że zamiast 3,3V jest 2,88.. zasilacz Chieftec 360W jednofanowy. I teraz
> nie wiem czy faktycznie jest taki spadek napięcia czy też może płyta źle to
> mierzy? Co to jest za napięcie? Gdzie przyłożyć multimetr żeby zmierzyć
> dokladnie?

Vdimm :)
Przy okazji napisze co nieco o tym jak 8RDA+ nie lubi HyperX'ów.
W ostatni weekend wymieniłem swojego Athlona 1700+ który chodził
podkręcony do 2200+ na pamięciach Kingstone'a HyperX 333 2x256mb
na bartona 2500. No i zaczeła się jazda. Komp wykładał się podczas
grania - losowo, czasami po godzinie, czasami po dwóch. Nie ważne czy
był to CS który nie wymaga aż takiej siły roboczej ;) czy też UT2003
przy którym powinnien się pocić. Zaniepokojony sięgnąłem po prime'a i
bum - momentalnie po uruchomieniu tortoure test'a od razu wychodził z
błędem. W pierwszej chwili myślałem, że to kiepski zasilacz i komp po
prostu nie wyrabia (miałem jakiegoś noname'a 300W) - bo w końcu barton
pobiera o 20W więcej od 1700+. Zatem sprawiłem sobie Chieftec'a 360W DF
;). Niestety, moje nadzieje, że to kiepski zasilacz pozostały marzeniem.
Dalej to samo. Nie pomogła reinstalka win'a której już w akcie
desperacji zrobiłem ;> W końcu doczytałem gdzieś, o podobnych kłopotach
i ktoś sugerował (za radą z epox supportu) by podnieść napięcie pamięci
- zatem podniosłem z 2.64 na 2.77. I już myślałem, że jest całkiem
nieźle bo prime nie wyłożył się przez pierwsze 10 testów (dłużej nie
chciało mi się czekać), gdy znów po 2-3h grania ten sam objaw. Nie
pomógł też update biosu do 3522 w którym to ludzie zachwalali poprawki
do działania płyty z hyperxami. Podniosłem więc napięcie do 2.89 i tak
go zostawiłem. Dziś rano zaś doczytałem wątek o tym, iż problemy
Kingstone'ów HyperX na płytach z chipsetem nForce2 w trybie DualDDR jest
dość znany i to najbardziej w gronie użytkowników płyt Asusa. Cytowali
on też odpowiedź Kingstone'a, iż wina leży po stronie chipsetów nvidii i
że ich kości są w porządku. Takie coś mnie raczej nie zadawalało - nie
będe wnikał kto ma racje, bo to mnie jako końcowego konsumenta nie
obchodzi - dla mnie ma działać i kropka ;>. Wymieniłem więc z dopłatą
swoje HyperX'y na Geile i jak na razie jest doskonale - zero problemów
które występowały na samym początku z hyperx'ami - Geile bez żadnego
podnoszenia napięcia bez problemu przechodzą ponad tysiąc primeowych
testów - dłużej mi się dziś nie chciało czekać :) Dam jeszcze znać gdyby
były jakieś problemy, aczkolwiek szczerze będe teraz każdemu odradzał
kupno Hyperxów do działania pod nforce2 w dualddr.

--
Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger charvel_at_link.pl | Uin: 20873695
GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y