Re: Procesorki...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 18:05:25 MET DST

Użytkownik "Piter" napisał:

> Wersja E to starosc nie radosc. Oficjalnie DDR 266
> a to stanowczo za malo jak dla P4. Jesli juz cos
> testujesz to testuj to sprawiedliwie.

Było sprawiedliwie. Nie doczytałeś, że AMD pracował na VIA KT333?

> To ze intel ztwierdzi ze jest wszystko ok to nie znaczy
> ze tak jest. W intelu czy VIA pracuja tylko ludzie.

Dla mnie jest to o wiele lepszym wyznacznikiem jakości, niż jak ty uważasz,
instalowanie wszystkiego co tylko się pojawi na rynku.

> Skoro byl szybszy to P4 nie byl mocniejszy
> conajwyzej drozszy :D

"Mocniejszy" w sensie - większy zegar. Takie skomplikowane?

> Nie jestem zatwardzialym zwolennikiem intela tylko
> zatwardzialym zwolennikiem wiarygodnych testow
> i porownywania porownywalnych platform.

No właśnie wg ciebie wiarygodnym testem jest Athlon XP 2200+ (FSB 266) vs.
Pentium IV HT 2400 MHz (FSB 800). Dla mnie zaskoczeniem było, że XP 2200+ z
FSB 266 był szybszy niż PIV 2400 MHz z FSB 400.

> Rozumiem ze miales przynajmniej kilka egzemplarzy
> [Codegena - przyp.] z kazdego modelu zeby
> twierdzic ze to buble.

Z każdego modelu nie. Ale wiele widziałem. W firmie pracuje u mnie ponad 50
Codegenów. Sam też pracuję na Codegenie 6013L. Niestety nie mam kasy na nic
markowego, ale wg mnie to największy shit jaki widziałem. Przyglądałem się
też wielu nowym, odbajerzonym Codegenom, również wersjom serwerowym - ciągle
mam wiele do zarzucenia, ale dostrzegam pewną tendencję: firma poprawia
jakość obudowy, obniżając jakość zasilacza.

> Czyli co? SCSI czy RAID ?

SCSI - nie koniecznie. Ostatnio testowałem 3 Samsungi 60, 80 i 120 GB (ten
ostatni niestety tylko 5400 RPM) - dla mnie stanowczo za wolne. Kiedyś
spinałem dyski o podobnej wydajności w strippingu - teraz szybki WD Caviar z
8 MB kaszanki mi wystarcza.

> Sa zimniejsze niz Barracudy ATA IV i V

Powtarzam - w tym temacie nie będę dyskutował. Podczas testów odniosłem inne
wrażenie. Dyski, które pożyczałem grzały się mocniej niż moja Barracuda IV i
nieco słabiej od Maxtora czy WD Caviara.

Pozdrawiam,
Sniper