Re: ASRock - czy to prawda...

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 11:56:00 MET DST

Indywiduum zwane *benek*, w wiadomości
<bbhqba$28bi$1_at_foka.acn.pl> wyprodukowało:

> na razie nie slysze bo FRII troche daje czadu - jak bede mial czas to moge
> sprawdzic, zatrzymam na chwilke wentyl i sie wslucham !

Z góry dzięki !

> to ma byc slychac caly czas czy tylko przy duzym obciazeniu ?

Tylko max load u mnie.

> a teraz garsc pytan :-P
> - czy ten U-COP dziala czy lepiej mu nie ufac ?

Lepiej nie ufać :-P

> - czy Tobie tez podaje zafalszowane wyniki napiec ? przyklad BIOS i MBM
> pokazuja mi ze 3.3V wynosi 3.15-3.17V a jak mierze miernikiem to wychodzi ze
> jest 3.28-3.29V itp

Powiem szczerze, że nie sprawdzałem. Na wtycze ATX tak ? Powiem tylko,
że MBM podaje w zasadzie idealnie napięcia, więc nie ciągło mnie do
weryfikacji. Mierzyłem tylko na tranzystorach koło SocketA i były
minimalnie niższe niż podawał MBM ...

> - sprawdzales moze swojego procka na tych samych ustawieniach i z
> identycznym chlodzeniem na jakiejs plycie zczytujacej temp. z diody
> termicznej - chodzi mi o to ile mniej wiecej trzeba dodac *C do temp.
> podawanej przez ASRocka np w MBM zeby byc blisko prawdy ?

Tu jest pewien problem. Na razie nie miałem okazji testować, ale znajomy
ma Abita KD7, któy podaje 2 dwie temp. External CPU i Internal CPU.
Różnice są około 10C. Tylko to nie musi się odnosić do Asrocka, on
bardzo dziwnie mierzy te temp. - w sockecie poprzez element RT1 bodajże,
na pewno nie jest to zbyt liniowy pomiar. IMHO sporo mocno zawyża w idle
i trochę w max load. U mnie w zasadzie operuję tylko temp. wody, a nie
tym czujnikiem. Przykładowo przy 38C wody czujnik pokazuje 45C, przy 32C
jakieś 35C. Trudno określić jakiś wzór IMHO.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"