Re: celeron 1.3GHZ

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 23:30:23 MET DST

"Santana" <santana_at_poczta.fm> wrote:

> Nie musze szukać, znam temat. Wtopa i żenada.

Zgadza sie, oczywisce ze strony P4...

> Pragnę zauważyć że to Ty wyskoczyłeś z porównaniami.
> Ja podsunąłem kolesiowi rozwiązanie. Lepiej w tej samej cenie
> kupić nową płyte(z możliwością dalszego rozwoju w przeciwieństwie
> do PIII) i nowego proca niż starego proca(plus przelotka bo jak
> pewnie zauważyłeś koleś ma Slot1), logiczne??

Nie :) Plyte ma Epox 3PTA czyli S370 i815EP stepp B czyli bedzie mial
PnP :P

Co do samej przejscowki to po co kupowac za chore pieniadze powerleap
skoro sa ladne opisy w sieci przerobek.

> to Athlon 1.2 spoko za 140 PLN do tego płyta powiedzmy 220 PLN, i
> nadal jesteśmy poniżej ceny używanego PIII mając nową płyte i
> lepszą wydajność

Czy lepsza to nie wiem. Zwracam uwage, ze Tualitan to naprawde swietne
jadro.

> Właśnie po to żeby wyrobić sobie własne zdanie a nie być skazanym
> na często sponsorowane artykuły i testy.

A czy takie wlasne zdanie bedzie obiektywne? Czy masz odowiednie
mozliwosci i wiedze, zeby zrobic obiektywne test i wyciagnac z niego
obiektywne wnioski? Mozna podac suche liczby, w jakis aplikacjach jedna
platforma bedzie szybsza w drugich druga. Czy jestes wtedy w stanie
przeanalizwoac takie wyniki i podac wlasciwe wnioski? Bo mnie suche
liczby wogle nie interesuja. Np typowe porownanie ze wzgledu na cene
XP1700+ vs. C 1.7GHz, zeby bylo najlatwiej to porownanie w grach.
Liczby beda naciagen troche ale chodzi o sam sens. W nizszych
rozdzielczosciach Athlon bedzie miazdzyl Celerona. Tylko co za sens
takich testow bo kto gra w 800x600 i kogo interesuja roznice 30-40fps
przy srednich 150fps. Im wyzsza rozdzielczosc tym roznica mniejsza, a
przy 1600x1200 roznica symboliczna. Wnioski zaskakujace C1.7GHz rownie
dobrze nadaje sie do gier co XP1700+. To dlaczego jest tak krytykowany?
Moze dlatego, ze jest w cenie co szybszy i o wiele bardziej ekonomiczny
XP1700+, a w aplikacjach bardziej wymagajcyach roznica juz bedzie
zauwazalna. Testow sieci jest multum, nigdy sie nie ograniczam do
jednych i np wiem, ze moge wierzyc w testy na anandtech. Po
przeczytaniu wiekszej liczby testow przy nawet sredniej znajomosci
tematu mozna sobie bez problemu wycignac obiektywne wnioski.

--
Krzysiek Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"