Re: Spalony komputer - jak sprawdzić podzespoły

Autor: Przem (pkrol_at_box43.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 09:44:18 MET DST

Użytkownik "Jacek_FH" <pulapka.na.myszy_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Co do zasilacza - podłączać do mojej płyty go nie będę, cenię swój sprzęt,

slusznie :))

> zostaje mi chyba tylko zabawa miernikiem.
> Zasilacz ma opisane napięcia na każdym kabelku, czy przed startem płyty
się
> one zgadzają ? Inaczej mówiąc - sprawdzałem czy floppy podpięty do mojego
> komputera z zasilaniem wziętym z testowanego zasilacza zadziała (nie
> zadziałał) - czy to jest zły objaw czy prawidłowe zachowanie (brak
napięcia
> zanim wystartuje płyta).

zasilacz ATX wlacza sie po spieciu odpowiednich kabelkow (od tego jest
wlacznik na obudowie)
wiec napewno nie bedzie dawal napiecia po podlaczeniu do sieci.
Zreszta taka zabawa tez jest ryzykowna, poniewaz do poprawnej pracy musi byc
oj jakos obciazony
(dyskietka to chyba za malo) bo inaczej napewno sie spali.

> Na dysku jeden układ wygląda na spalony dlatego boje się go podłączyć.
> Czy słusznie ? Czy spalona elektronika dysku może spowodować pad płyty do
> której jest podłączony ?

jak jest spalony uklad to napewno dysk nie zyje.
ale mozesz go podpinac - raczej juz nic plycie nie powinien zrobic.

> Ps. Ci dwaj znajomi mają niezłą średnią. Kilka razy wymieniali się danymi
> na dysku i raz dysk spalili (włączając zasilanie w zworki), a teraz cały
> komputer.

Pozdrow kolegow :))

        Przem