Re: skaner - jaki wybrac ??

Autor: Pilu (pealoo_at_pO2wietrze.pl)
Data: Mon 26 May 2003 - 23:58:14 MET DST

> no i nie chcialbym wydac na w/w ogromnej kasy
> powiedzmy ok. 500zl, mam nadzieje, ze taki budzet wystarczy
Za 500zl do negatywow to zapomnij, chyba ze podoba Ci sie jakosc
porownywalna do cyfrowki za 200 zeta z marketu. Jeśli rzeczywiście chcesz
skanować negatywy to poniżej 1500 chyba raczej nie ma co szukać.Ja po teście
plustek'a za około 500 zeta wybrałem Mustek 2400TA Plus i nie narzekam -
skanuje szybko i w miare zachowuje kolorki (plustek nie!). Rozdzielczosc
dobra. Negatywy skanuje beznadziejnie (tak jak plustek zresztą).
Nie patrz nigdy na interpolowana rozdzielczosc, bo to bzdura jest i mozna ja
sobie podbijac dowolnie w kazdym programiku do grafiki. Wazna jest
rozdzialka optyczna, glebia kolorow, CCD(CIS skanuje tylko plaskie
obiekty),no i firma - jak dorzucisz troszke kapuchy to trafisz moze jakas
Agfe, ktora pomimo nizszej rozdzielczosci bedzie skanowala lepiej niz reszta
taiwanów.
                                            Pilu