Wymiana elektroniki w uszkodzonym dysku

Autor: Piotr K. (dziejek7_at_2com.pl)
Data: Mon 26 May 2003 - 11:53:23 MET DST

Niedawno padł mi dysk Fujitsu (juz pisałem o tym tutaj).
Chciałem podmienić elektronikę. Zadzwoniłem do firmy zajmującej się serwisem
dysków fujitsu (może oni by mieli ??), ale tu mi powiedziano, że podmiana
elektroniki nic mi nie da, bo dyski Fujitsu większe od 2GB sa zabezpieczone
przed czymś takim. Min. numer seryjny dysku jest zapisywany na elektronice i
w samym dysku. Jesli nie będą one zgodne, to dysk nie ruszy.
Jakiś czas temu robiłem podobną "operację" z dyskiem 10GB Seagate i poszło.
Jak to jest więc właściwie?
Czyn nowe dyski wszystkich firm mają takie "zabezpieczenie"? A może w
serwisie Fujitsu coś "ściemniali"...?

Piotr K.