Re: Zle sektory na dysku

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 18:36:26 MET DST

Użytkownik "tonery" napisał:

> Konia temu kto pokaze iz napisałem ze ukształtowanie
> powierzchni magnetycznej to formatowanie niskopoziomowe!!!

Spokojnie, bez nerw. Nie zrozumieliśmy się. Napisałem, że nie spotkałem się
z określeniem, że proces produkcyjny krążka magnetycznego jest nazywany
formatowaniem niskopoziomowym. Niżej wyraźnie zaznaczyłem, że za takowy
uważany jest jeden z ostatnich etapów produkcji dysku. Sprecyzowałem to co
napisałeś w swoim poprzednim poście, że "formatowanie niskopoziomowe
wykonuje sie tylko raz w procesie produkcji dysku". Nie zgodziłem się
natomiast z tym, że jest jakąś nadzwyczajną czynnością przerastającą
możliwości zwykłego użytkownika.

> Wiec polecam ksiazkię Scotta Muelera (przekład wydało
> kiedys wydawnictwo Helion pod nazwa bodajze "Rozbudowa
> i naprawa komputerow..."). Potem mozemy polemizowac.

Raczej wątpię, żebym sięgał do tej książki. Po pierwsze: mogą to być
prywatne przemyślenia jakiegoś elektronika, czy kogoś tam. Po drugie - znam
wiele tego typu przekładów, z których wychodzą bzdury. Ale oczywiście sięgnę
do pełnej specyfikacji interfejsu IDE. Wtedy albo przyznam ci rację, albo
podejmę polemikę. Cały czas podkreślam: nie przeczę, że nie masz racji. Ale
pamiętaj jedno - procedura formatowania niskopoziomowego była jeszcze do
niedawna zaszyta w BIOS'ach prawie wszystkich komputerów. Gdyby była
niezgodna ze specyfikacją - nie było by jej tam. Tak myślę...

> Pożal sie Boze PC XT 8-bitowym komputerem ?!

No właśnie 8088 był procesorem 8-bitowym. Pierwszy raz zastosowano go w
kompie Acorn który zapoczątkował standardem IBM PC. Komputery tego typu nie
posiadały obsługi dysków zaszytej w BIOS'ie (o tym właśnie pisałem). Ale
16-bitowce już tak.

> Moze jeszcze z procesorem 8086 ;)

Ten akurat był 16-bitowy.
Znalazłem coś ciekawego, właśnie o ST506. Polecam - poczytaj.
http://members.iweb.net.au/~pstorr/pcbook/book4/hdinter.htm

> Moze nie tyle pomieszałem co nie wyjasniłem
> do konca omawianego temtu.

A widzisz! Sam piszesz ogólnikowo, a mnie łapiesz za słówka. Łyso ci teraz
:-) ?

Pozdrawiam,
Sniper