Re: Prawda o RAM na plycie.

Autor: xxx (marcinw_at_reset-pc.com.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 11:59:14 MET DST

Witam!

    Przeczytałem bardzo uwaznie Pana informację i myślę, że jestem w stanie
Panu pomóc.
Po pierwsze
    Jeśli chodzi o ilość pamięci na kartach graficznych to w większości
producentów kart jest to czysty chwyt reklamowy, taki
by móc od klienta "wyrwać" parę groszy. Karta ze 128MB pamięci jest droższa,
a wzrost wydajność w aplikacjach typowo domowych takich jak gry, oglądanie
filmów, kopiowania, czy obróbka plików graficznych sięga maksymalnie około
5%. Jest to różnica praktycznie niezauważalna, no chyba, że ktoś lubi się
pochwalić wydajnością na benchamrku. Aczkolwiek jest to program, który mało
rzetelnie informuje użytkowanika o prawdziwej wydajności karty graficznej.

Po drugie.
    Żadna operacja wykorzystująca kartę graficzną nie korzysta z pamięci
operacyjnej i odwrotnie, chyba,że jest to układ zintegrowany na płycie
głównej. Jeśli tak to można go zazwyczaj wyłączyć w biosie.

Po trzecie.
    Jeśli nie chce Pan przepłacać i otrzymać kartę o dobrym stosunku
wydajności do ceny to polecałbym raczej karty firmy
ATI Radeon 9500 64MB DDR z TV-out i wyjściem DVI-I. Jakość sygnału na
ekranie komputera i przede wszystkim telewizora o niebo przewyższy karty na
chipie nVidii.